Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningEnergitillskott blir värdelösa?
You need to log in to create posts and topics.

För att prestera bättre.

"När kolghydratlagret är slut börjar väl kroppen ta på fettet istället och det har man ju så att det räcker till veckovis med träning! "

Hehehe, jag hör att du aldrig tränat/tävlat tills lagrat ATP tagit slut... det blir tvärstopp då. Skulle du bara köra

Vad man kan stoppa i sig beror lite på loppet tycker jag. Ska man vara snabb på en mara kan man inte dra i sig öl, bre kaviarmackor eller grilla korv. Springer man långt osupportat kanske det kan vara fint med en gel som tar i stort sett noll plats. Godis

Linus vet vad han talar om, den j**eln cyklade slut på mig så han fick bogsera mig från Staffanstorp till Malmö....

Ja just ja, det hade jag glömt. I det fallet är det ju annars du som vet vad jag talar om... (H)

När tar det slut då, jag joggar ibland 3-4 h innan frukost och har inte upplevt att det tar slut. Fast man kanske ska springa fort då...?

Om du joggar långsamt så använder du kanske 2/3 fett som energi.
Kör du tävlingsfart så är det nog kanske 20 % fett

som Robert säger, plus att du gör av med mycket mindre energi när du springer långsamt jämfört med när du springer snabbt. Inte osannolikt att du gör av med hälften av energin om du tar det lugnt jämfört med tävlingstempo.

Vad är tävlingstempot i fotboll?

David... vad är snittempot i en intervall??