Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 16:47För att prestera bättre.
För att prestera bättre.
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 17:19"När kolghydratlagret är slut börjar väl kroppen ta på fettet istället och det har man ju så att det räcker till veckovis med träning! "
Hehehe, jag hör att du aldrig tränat/tävlat tills lagrat ATP tagit slut... det blir tvärstopp då. Skulle du bara köra
"När kolghydratlagret är slut börjar väl kroppen ta på fettet istället och det har man ju så att det räcker till veckovis med träning! "
Hehehe, jag hör att du aldrig tränat/tävlat tills lagrat ATP tagit slut... det blir tvärstopp då. Skulle du bara köra
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 18:02Vad man kan stoppa i sig beror lite på loppet tycker jag. Ska man vara snabb på en mara kan man inte dra i sig öl, bre kaviarmackor eller grilla korv. Springer man långt osupportat kanske det kan vara fint med en gel som tar i stort sett noll plats. Godis
Vad man kan stoppa i sig beror lite på loppet tycker jag. Ska man vara snabb på en mara kan man inte dra i sig öl, bre kaviarmackor eller grilla korv. Springer man långt osupportat kanske det kan vara fint med en gel som tar i stort sett noll plats. Godis
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 18:06Linus vet vad han talar om, den j**eln cyklade slut på mig så han fick bogsera mig från Staffanstorp till Malmö....
Linus vet vad han talar om, den j**eln cyklade slut på mig så han fick bogsera mig från Staffanstorp till Malmö....
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 18:27Ja just ja, det hade jag glömt. I det fallet är det ju annars du som vet vad jag talar om... (H)
Ja just ja, det hade jag glömt. I det fallet är det ju annars du som vet vad jag talar om... (H)
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 18:42När tar det slut då, jag joggar ibland 3-4 h innan frukost och har inte upplevt att det tar slut. Fast man kanske ska springa fort då...?
När tar det slut då, jag joggar ibland 3-4 h innan frukost och har inte upplevt att det tar slut. Fast man kanske ska springa fort då...?
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 19:00Om du joggar långsamt så använder du kanske 2/3 fett som energi.
Kör du tävlingsfart så är det nog kanske 20 % fett
Om du joggar långsamt så använder du kanske 2/3 fett som energi.
Kör du tävlingsfart så är det nog kanske 20 % fett
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 20:29som Robert säger, plus att du gör av med mycket mindre energi när du springer långsamt jämfört med när du springer snabbt. Inte osannolikt att du gör av med hälften av energin om du tar det lugnt jämfört med tävlingstempo.
som Robert säger, plus att du gör av med mycket mindre energi när du springer långsamt jämfört med när du springer snabbt. Inte osannolikt att du gör av med hälften av energin om du tar det lugnt jämfört med tävlingstempo.
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 20:31Vad är tävlingstempot i fotboll?
Vad är tävlingstempot i fotboll?
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 20:46David... vad är snittempot i en intervall??
David... vad är snittempot i en intervall??