Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelEtikett för cyklister?
You need to log in to create posts and topics.

Jag har precis börjar cykla och blir hejad på stup i ett. Lite pinsamt för jag är så chockad att jag glömmer att heja tillbaka.
Fast egentligen- varför ska man heja? Är det bockstyret som gör det? Det är ju aldrig någon som hejat på mig tidigare, när jag

Tjaa... vet inte hur det är med cyklister.. Men på sjön grundar sig hejjandet från början i att man visar att "allt är lugnt"... Som sagt, jag kanske är skadad av hejjandet som ett slags samhörighet, man är ute i samma ärende, att träna med cykel på land

Annars är väl det här en fin "etikett för cyklister":

BILD:http://www.restaurantes.emol.com/man/images_articulo/76_475444.jpg

> Fast egentligen- varför ska man heja? Är det bockstyret som gör det? Det är ju aldrig någon som hejat på mig tidigare, när jag cyklat på vanlig cykel...

Du har nog funnit svaret. Jag hejar på cyklister med racer och riktiga cykelkläder. Andra uppenbare

Som Fredrik säger.
Och om jag skulle heja på en cykelflanör så bleve han så paff att han inte hejar tillbaka.
Men. Ibland törs man inte heja. Typ att det är lite taskig asfalt och det går fort så man vill inte ta koncentrationen från vägen, än mindre en h

Hej Åsa.

Jag gör som Fredrik å Per. Dom där andra får inget hej. Bara riktig cyklister:-)

Vänligen

P.

Cyklister hejar man på om de ser ut som "riktiga" cyklister.

Ta en tur på motorcykel så får ni se hur man hejar. De enda som inte hejar är unga killar på sporthojar. Klurigt att heja på stora MC-gäng. Jag brukar heja på första och sedan hålla kvar handen

Japp... Heder åt seglare och motorcyklister, dom vet hur man hejar! Mötte förra året ett stort gäng på motorcykel där siste man hejade på mig, trots att jag hade "brödmotor" 😉 Var det dig jag mötte då Anders? 😀 Jag gissade redan då att han även körde "m

Jag gör som de flesta här - hejar på såna som ser ut att vara ute i samma ärende, liksom.

Däremot använder jag nästan aldrig en hand, utan jag nickar.

Märkte också detta med icke-hälsande när jag satte mig på cykel för inte så länge sedan. Har kört en hel del mc och där viftas det betydligt mer. Dock inte om man är så tuff så man kör utan ljuddämpare! Det man inte har i huvet får man ha i avgasarröret..