Quote from Funbeat user on 27 April 2008, 11:59Olle får föra in en hejenkät på alla funbeatare i Cykelgruppen och sen presentera resultatet baserat på län eller landskap!
Självklart hejas det i Hälsingland! Åtminstone hejar jag mer än jag får hejande tillbaka, vilket måste vara ett positivt tecken 🙂
Olle får föra in en hejenkät på alla funbeatare i Cykelgruppen och sen presentera resultatet baserat på län eller landskap!
Självklart hejas det i Hälsingland! Åtminstone hejar jag mer än jag får hejande tillbaka, vilket måste vara ett positivt tecken 🙂
Quote from Erik Strandberg on 27 April 2008, 12:46Jag tycker att de flesta cyklister som ser ut som att de är ute och tränar brukar hälsa precis som jag gör. Antingen med en handvinkning, en liten nick eller ett glatt litet "Hej".
Hälsar däremot inte på cyklister utan hjälm, vilket då oftast även omfat
Jag tycker att de flesta cyklister som ser ut som att de är ute och tränar brukar hälsa precis som jag gör. Antingen med en handvinkning, en liten nick eller ett glatt litet "Hej".
Hälsar däremot inte på cyklister utan hjälm, vilket då oftast även omfat
Quote from Jan Lundquist on 27 April 2008, 13:17Jag var ute och cyklade häromdagen. Jag hade både cykelbyxor (långa) och hjälm men min kompis cyklade i jeans och bart huvud (parentes). När vi kommit någon mil bort åker en "dåre" på racer in mellan oss (jo vi cyklade i bredd) och tjoade om allt möjligt
Jag var ute och cyklade häromdagen. Jag hade både cykelbyxor (långa) och hjälm men min kompis cyklade i jeans och bart huvud (parentes). När vi kommit någon mil bort åker en "dåre" på racer in mellan oss (jo vi cyklade i bredd) och tjoade om allt möjligt
Quote from Funbeat user on 27 April 2008, 13:44Nar ja först kom till sverige sa fick ja låna min mother in laws sjosala cykel 🙂 Det va ingen "riktig" cyklist som heja på mej. Nar ja kopte min racer markte ja flera hejade. 😉
Nar ja först kom till sverige sa fick ja låna min mother in laws sjosala cykel 🙂 Det va ingen "riktig" cyklist som heja på mej. Nar ja kopte min racer markte ja flera hejade. 😉
Quote from j sollerman on 27 April 2008, 13:53Jag hejar bara på likvärdiga eller bättre cylister än mig. Och så måste dom ha hjälm på sig..
Jag hejar bara på likvärdiga eller bättre cylister än mig. Och så måste dom ha hjälm på sig..
Quote from Funbeat user on 27 April 2008, 14:39Ettikett... " hejar bara på RIKTIGA cyklister"... ok, kläderna och cykelmärket alltså... ska jag vara ärligt hälsar jag till och med på 99:orna, öh, förlåt 08:na också...
Ettikett... " hejar bara på RIKTIGA cyklister"... ok, kläderna och cykelmärket alltså... ska jag vara ärligt hälsar jag till och med på 99:orna, öh, förlåt 08:na också...
Quote from Funbeat user on 27 April 2008, 15:29Klart man hälsar, som sagt om de är ute för tränings skull, vilket man rätt snart kan se! 🙂
Klart man hälsar, som sagt om de är ute för tränings skull, vilket man rätt snart kan se! 🙂
Quote from Funbeat user on 27 April 2008, 16:30Jag har en annan etikettsfråga. Ibland händer det att nya träningsbekanskaper vill ta i hand och hälsa när man ex träffas på angiven mötesplats innan avcykling.
Ska man hälsa med eller utan handskar?
För egen del tycker jag det räcker med ett "morsning" o
Jag har en annan etikettsfråga. Ibland händer det att nya träningsbekanskaper vill ta i hand och hälsa när man ex träffas på angiven mötesplats innan avcykling.
Ska man hälsa med eller utan handskar?
För egen del tycker jag det räcker med ett "morsning" o
Quote from Funbeat user on 27 April 2008, 16:32Har man snoriga handskar så blir det okulärbesiktning o beslut om av eller på.
Har man snoriga handskar så blir det okulärbesiktning o beslut om av eller på.
Quote from Funbeat user on 27 April 2008, 16:38Som David säger, sen ett stadigt handslag.
Som David säger, sen ett stadigt handslag.