Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningEufori!
You need to log in to create posts and topics.

Jag känner igen det där träningsfenomenet. Det är oftast riktiga "jag-vill-inte-träningar" som blir riktiga guldpass. När jag tränade bandy var det motigt att åka iväg ibland - för kallt, för blåsigt, för blött, för snöigt, för trött - men man åkte ändå f

Ibland undrar jag om inte träning är bättre för psyket än kroppen?

Alla snackar ju om fetma och underträning men kan man vara mentalt överviktig och hjälper isåfall fysisk träning mot mental fetma?

Igår var precis en sån där dag då allt bara gått fel oc

Oftsast är det absolut svårast momentet i träningen att byta om innan. Läste som tips i RW (Rune?) att man skulle byta om o sen bestämma sig för om man ska springa. Har provat det massor av gånger med samma resultat 🙂

Byta om är ju jättejobbigt!

Jag hade också (och den är ju inte slut heller...) en riktig gnälldag idag, satt mest och morrade för mig själv och ville INTE ge mig ut och springa efter jobbet. Men jag hade ju sakerna med mig, och eftersom jag cyklar förbi

Vilket bra tips!
Fick lite eufori-känsla själv ikväll :D. Hade tänkt springa men dottern tjatade att jag skulle hänga med på friskispass istället vid 20.00 på kvällen. Gav med mej och lovade hänga med trots att jag hellre ville köra mina intervaller men

Så tycker jag alltid att det blir, ofta orkar man inte, är trött mm, men sen när man kommer hem är det sååååå himla skönt!!! 😀
Och det finns ju inget bättre än att åka iväg till sitt favoritpass på gymet och veta att nu är det ett helt underbart pass m

Det är väldigt sällan jag känner att "Oj vad jobbigt att ge sig ut". Oftast sitter man på jobb och väntar på att man ska få komma hem och ge sig ut och springa eller gå till gymmet. Det är ofta höjdpunkten på dagen (de dagar de sker).
Jag har problemet at

Om jag känner "oj vad jobbigt att ge sig ut" har jag förmodligen en förkylning eller liknande på gång och vilar istället 🙂

Helena - Den känslan i tabettform skulle den bli narkotikaklassad - Kan den få någon som sprungit 13km att springa ytterligare 3km med ett stort leende på läpparna så måste det vara något skumt! 😉

Jag har mer problem med att frigöra tid för träning än att motivera mig för träning 🙂