Quote from Funbeat user on 19 April 2013, 10:24Gjorde sub 40 för två sedan vid 47 års ålder så det borde inte vara några problem för dig öht 🙂 . Betr gubbvad så har jag också haft det för ca 6-7 år sedan. Rehabtränade och kombinerade detta med extra dos magnesium, och har inte haft några probelm se
Gjorde sub 40 för två sedan vid 47 års ålder så det borde inte vara några problem för dig öht 🙂 . Betr gubbvad så har jag också haft det för ca 6-7 år sedan. Rehabtränade och kombinerade detta med extra dos magnesium, och har inte haft några probelm se
Quote from Funbeat user on 19 April 2013, 10:58Vad hette uhrboms träningskompis? Låter intressant.
Vad hette uhrboms träningskompis? Låter intressant.
Quote from Jonny Persson on 19 April 2013, 11:02Jag misstänker att han syftar på José Manuel Martínez.
Jag misstänker att han syftar på José Manuel Martínez.
Quote from Funbeat user on 19 April 2013, 11:55Inga problem att raäkna upp löpare som fyllt 40 och som klarar sub40 (from idag räknas även allas vår Haile till den gruppen).
Det intressanta är väl att veta vilka som klarat 40-sträcket för första gången efter 40-sträcket.
Smurf-Göran borde ju platsa
Inga problem att raäkna upp löpare som fyllt 40 och som klarar sub40 (from idag räknas även allas vår Haile till den gruppen).
Det intressanta är väl att veta vilka som klarat 40-sträcket för första gången efter 40-sträcket.
Smurf-Göran borde ju platsa
Quote from Ulrika Ekelund on 19 April 2013, 12:1750 bast och satte personbästa på Kalmarmilen i fjol med 38:46 (tror jag att det var).
Och jag kör absolut ingen elitsatsning. Gubbvad får jag en gång vartannat år ungefär.
50 bast och satte personbästa på Kalmarmilen i fjol med 38:46 (tror jag att det var).
Och jag kör absolut ingen elitsatsning. Gubbvad får jag en gång vartannat år ungefär.
Quote from Funbeat user on 19 April 2013, 14:29Ettan, tvåan och trean på Kungsholmen Runt förra året tävlade ju i H35 dvs herrar mellan 35-40. Bland dom tio första herrarna totalt var den yngsta 38 bast. Anders Dahl kom 6:a på 1:14 och han var då 48.
Jag fyllde 40 förra året och räknar med att bli st
Ettan, tvåan och trean på Kungsholmen Runt förra året tävlade ju i H35 dvs herrar mellan 35-40. Bland dom tio första herrarna totalt var den yngsta 38 bast. Anders Dahl kom 6:a på 1:14 och han var då 48.
Jag fyllde 40 förra året och räknar med att bli st
Quote from Funbeat user on 19 April 2013, 17:51Inspirerande att höra att det går att komma under/när 40, även om man också startat sent (och inte "bara" behållit förmågan)!
Inspirerande att höra att det går att komma under/när 40, även om man också startat sent (och inte "bara" behållit förmågan)!
Quote from Funbeat user on 19 April 2013, 18:36Jag började från noll när jag var 35, och när jag var 40 sprang jag milen på ca 45 min. Nu är mitt PB 38:28, och det skall ner i år har jag bestämt (43 år nu). Undrar hur bra man kan bli, egentligen?
Jag började från noll när jag var 35, och när jag var 40 sprang jag milen på ca 45 min. Nu är mitt PB 38:28, och det skall ner i år har jag bestämt (43 år nu). Undrar hur bra man kan bli, egentligen?
Quote from Funbeat user on 19 April 2013, 20:08Jag tror det är väldigt sällsynt att man inte har genetiska förutsättningar för sub40 vid 50+. Det kan man nog bortse ifrån.
Visst är somliga mer lättränade, förbättras snabbare av träning, men det är nog mest en fråga om hur snabbt man når sub40. De når
Jag tror det är väldigt sällsynt att man inte har genetiska förutsättningar för sub40 vid 50+. Det kan man nog bortse ifrån.
Visst är somliga mer lättränade, förbättras snabbare av träning, men det är nog mest en fråga om hur snabbt man når sub40. De når
Quote from Funbeat user on 19 April 2013, 21:44På 60-talet när jag klarade 1 K på 2:30, 3K i 3 minuterstempo så ansåg jag att för längre sträckor fartträning var meningslös.
Jag behövde orken så jag sprang längre och längre.Det sades då att sprintmuskler var man född med och skulle vara nöjd. Myck
På 60-talet när jag klarade 1 K på 2:30, 3K i 3 minuterstempo så ansåg jag att för längre sträckor fartträning var meningslös.
Jag behövde orken så jag sprang längre och längre.
Det sades då att sprintmuskler var man född med och skulle vara nöjd. Myck