Quote from Funbeat user on 20 April 2013, 09:41Befriande att läsa att inte alla gör sub40 efter typ en veckas träning. Ibland får jag den känslan.
Är själv 47. Har sprungit i ca 4 år, började från noll. Har fortfarande för många kilo att släpa runt. Gjorde 43:20 på Premiärmilen i fjol, missade loppet
Befriande att läsa att inte alla gör sub40 efter typ en veckas träning. Ibland får jag den känslan.
Är själv 47. Har sprungit i ca 4 år, började från noll. Har fortfarande för många kilo att släpa runt. Gjorde 43:20 på Premiärmilen i fjol, missade loppet
Quote from Jonny Persson on 20 April 2013, 10:05Klas har en bra poäng. Det är nog få som inte har genetiken för att göra det men inte alla som är intresserade av att lägga ner det arbete som skulle krävas för just dom.
Vi har ju haft den här diskussionen några gånger förut och jag tror fortfarande int
Klas har en bra poäng. Det är nog få som inte har genetiken för att göra det men inte alla som är intresserade av att lägga ner det arbete som skulle krävas för just dom.
Vi har ju haft den här diskussionen några gånger förut och jag tror fortfarande int
Quote from Funbeat user on 20 April 2013, 10:16Jag tror inte alla klarar sub40 med bara ordentlig träning. När ni pratar om full satsning, pratar ni löpning som heltidssysselsättning med egen coach?
Jag tror inte alla klarar sub40 med bara ordentlig träning. När ni pratar om full satsning, pratar ni löpning som heltidssysselsättning med egen coach?
Quote from Jonny Persson on 20 April 2013, 10:40Jag tror inte heller att alla klarar det. Men jag tror att det är väldigt få som inte klarar av det.
När jag pratar full satsning menar jag full satsning på det sättet som de flesta av våra svenska elitlöpare får leva. Dvs att jobba och leva som vanligt
Jag tror inte heller att alla klarar det. Men jag tror att det är väldigt få som inte klarar av det.
När jag pratar full satsning menar jag full satsning på det sättet som de flesta av våra svenska elitlöpare får leva. Dvs att jobba och leva som vanligt
Quote from Funbeat user on 20 April 2013, 12:48Så 10-20 mil/vecka under många (>5) år och tillgång till en fysio/hjälp är det vi pratar om ifall man har medelmåttiga förutsättningar. Det låter inte lovande (H)
Så 10-20 mil/vecka under många (>5) år och tillgång till en fysio/hjälp är det vi pratar om ifall man har medelmåttiga förutsättningar. Det låter inte lovande (H)
Quote from Jonny Persson on 20 April 2013, 13:02Det kan kanske ta en medelmåtta betydligt längre än sub40. 🙂 Men har man testat det under en längre tid med ett vettigt träningsupplägg så börjar man få kött på benen för att veta vad man har för potential. Och ska man tåla tuff träning kan man behöva s
Det kan kanske ta en medelmåtta betydligt längre än sub40. 🙂 Men har man testat det under en längre tid med ett vettigt träningsupplägg så börjar man få kött på benen för att veta vad man har för potential. Och ska man tåla tuff träning kan man behöva s
Quote from Funbeat user on 20 April 2013, 13:18Angående Gerdin:
"Sedan ökade jag nivån upp till 8 mil och gjorde tider runt 2.45."
Är inte det lite över snittet på vad man får ut av 8 mil/vecka? 🙂
Angående Gerdin:
"Sedan ökade jag nivån upp till 8 mil och gjorde tider runt 2.45."
Är inte det lite över snittet på vad man får ut av 8 mil/vecka? 🙂
Quote from Funbeat user on 20 April 2013, 14:22Blev 32 min lugn jogg och 3 min löpning. Sen fick jag promenera sista kilometern hem och har fortfarande ont i vaden...:)
Får bli simning och cykling i någon/några veckor tror jag.Nån som testat "PET-flaskamassage" mot gubbvad?
Blev 32 min lugn jogg och 3 min löpning. Sen fick jag promenera sista kilometern hem och har fortfarande ont i vaden...:)
Får bli simning och cykling i någon/några veckor tror jag.
Nån som testat "PET-flaskamassage" mot gubbvad?
Quote from Funbeat user on 20 April 2013, 16:13Magnus, om jag med formeln från tråden "Springer jag för lite" http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1307135&PageNumber=2 ändrar min ålder till 38 och stoppar in 8mil så ramlar det ut en genomsnittlig mara-tid på 2,50 - den övre kvartillen m
Magnus, om jag med formeln från tråden "Springer jag för lite" http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1307135&PageNumber=2 ändrar min ålder till 38 och stoppar in 8mil så ramlar det ut en genomsnittlig mara-tid på 2,50 - den övre kvartillen m
Quote from Jonny Persson on 20 April 2013, 16:19Jag gjorde 2:44 som 38-åring fyra år efter att jag hade nystartat om med löpningen och jag har för mig att jag låg på 8.xx mil i veckan i snitt då.
Det var för övrigt samma år som en av Sveriges absolut bästa maratonlöpare sa att han aldrig skulle kunna
Jag gjorde 2:44 som 38-åring fyra år efter att jag hade nystartat om med löpningen och jag har för mig att jag låg på 8.xx mil i veckan i snitt då.
Det var för övrigt samma år som en av Sveriges absolut bästa maratonlöpare sa att han aldrig skulle kunna