Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningförbjudet att gå i löpskor?
You need to log in to create posts and topics.

Jag älskar mina nya adidas adistar solution!

Det sägs att man inte ska promenera i samma skor som man springer för att de "slits olika när man går och springer" (eller är det bara att de slits mer?)

För det första: Jag gå-joggar som en del kallar det,

Promenera på du bara!

När jag skall promenera långt tar jag alltid gamla löpskor. Jag brukar alltid ha ett par som på ett eller annat sätt inte varit optimala att springa i.
Enda hindret är väl att det gör ont eller känns fel på ngt sätt.

Löparskor är bättre att gå i än att springa i så knata på du.

Jag promenerar och springer i samma skor.

Det jag har fått höra är att man gärna ska låta skorna vila emellan användningarna, så materialen (typ dämpning) hinner "återhämta sig".
Annars är det la inga problem, jag har i alla fall inte stött på några :-

Kasta aldrig en doja ejkej...!!!! Jag har så att säga en tre-trapps-valör för mina liksom utnötta dojor. När jag tycker att dom inte räcker för träning eller marathon så pensioneras dom efter myche välbehövlig tvätt. (90 grader i 2 timmar....typ)Promedanp

Jag promenerar aldrig i skor som för tillfället tjänar som löpardojor. Helt enkelt för att jag sliter skorna mycket mer när jag går än när jag springer. Rent ekonomiskt är det bättre att springa i springskorna för min del alltså. Men när de är uttjänta i

Kjelle, och när blir skorna grillskor då? 😉

Jag gör som Camilla. Promenerar i uttjänta löparskor. Varför vet jag inte. Det har bara blivit så.

Ett problem är ju att jag om jag går i andra skor än löpskorna så kan jag inte springa lite om jag får lust, för då pajar jag. Och jag vill gärna ha den möjligheten.

Vilket är bästa sättet att torka blöta skor efter tvätt eller regn? Har dåliga erfarenh

Grillskorna Sylla är den extremt sista anhalten i livet....!?
Snörena är för länge sedan ett minne å naturligtvis plysen(heter det så????) borta å jag kapar av hälen med ett raskt snitt med min favvokniv...å då har jag en utmärkt grillsko...stoppa i fossi

Jag går i mina löparpjuck! Inga problem med det, så kör på.