Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningförbjudet att gå i löpskor?
You need to log in to create posts and topics.

Lysande förslag med grillskorna, så långt har jag inte tagit mina gamla skor än men nu är det ju säsong att ta dom äldsta och använda dom till grillen 🙂

Jag har rätt så många grillskor. Förr utgjordes de av uttjänta aerobicsskor, men numera ingår även ett par 1400-kronors Asics 2140. (#)

Plösen heter det Kjelle.

F.ö. köpte jag ett par Nike Free 5.0 att ha som vardagsskor. Och springer på asfalt i 2 par Nike Free 3.0 (dock inte samtidigt)

Sällan att jag behöver vara så "fin" att jag måste ha obekväma läderskor!

Jaha, jag ska väl sätta mig lite på tvären då... 🙂

Nej, det är inte okej att gå i löparskor, särskilt gamla uttjänta.

Om skon är gammal är mellansulan sannolikt snednött så har man exempelvis en tendens till att överpronera i skorna så kommer skorna ö

Jag har alltid gått i mina löparskor och aldrig haft problem! Dem måste ju komma till användning:-) .

Jag går sällan några längre sträckor - jag springer eller sitter mest!

Edit: Sitta innebär ibland "Sitta på cykeln" iofs. Då med cykelskor 🙂

Cykelskor är inte roliga att springa i!

Om man nu ska vända på det och säga att man går utan dämpning. Får man då kralliga fötter av att gå i tygskor i sådana fall? De har ju ingen dämpning vilket borde ge en liten effekt om nu barfotalöpning ska vara så bra för fötterna. Stämmer det? Och om de

inte vet jag, men jag som har en smula (bara en smula) problem med benhinnorna får ont om jag går snabbt och långt i vanliga sneakers utan dämpning. men inte i dämpade skor.

ejkej: no shit :-).

Det är ingen magi runt detta att gå minimalistiskt. Ingen påstår att man vid ett givet tillfälle kan gå längre och fortare med tunna skor än man kan med tjocka dämpade. Precis som man i gymmet inte kan lyfta skivstången med 100 kg fle