Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningförbjudet att gå i löpskor?
You need to log in to create posts and topics.

Jodu, ska man tävla med stanken från ett par vibram fivefingers som man gått barfota i får man plocka fram klätterskorna...

Anders, japp. Det blir rätt illa efter ett tag. Det är därför jag numera använder strumpor i mina så mycket jag kan.

Ett par VFF till kostymen skulle nog dra ögonen till sig. Jag får nog ta och beställa ett par!

Klart att du kan gå i löparskorna! Använd det som känns bra. Håller dock med om att risken är att man sliter skorna olika när man går eller springer i dem. Kan vara bra att hålla koll på slitaget.

Grillskor... Smakar inte korven väldigt märkligt med tank

ja, men vad är det som händer när man sliter dem olika?

Mjuka mellansulor är luriga. I den där skolänken jag skickade längre bak i tråden (skriven av en traditionell skoexpert/ortoped, alltså ingen "barfotataliban" 🙂 ) så målar de upp en skräckbild så att man typ måste ha en fackman som filmar en på löpband

De flesta experter rekommenderar att man springer på olika underlag.

Själv älskade jag obanad terräng.
Då gick fötterna tittikors.

Har sprungit i alperna 1.000-tals kilometrar.
Många sådana på en sluttning - sidledes.

Alla dessa förflyttningar på ojämn

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Skoexperter tenderar att även vara skoförsäljare, så att deras uppfattning är att man MÅSTE byta skorna väldigt ofta är kanske inte så förvånande...

Här är förresten en rätt cool skotest från något så ovanligt som en ortoped(klinik) med minimalistböjelse

Jag tror det är betydligt farligare att gå i aerobics-skor. De har nämligen givit mig skoskav som inte är av denna värld. Det är min egen empiriska undersökning.