Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFörebyggande rehabträning
You need to log in to create posts and topics.

Anna,
väldigt intressant. Körde ni efter boken eller nåt seminarie eller är nån utbildad i detta? Det jag egentligen undrar är om det går att lära sig själv ur t ex boken.

Det finns en DVD också, om man vill försöka lära sig själv kan det vara lättare att förstå hur man ska göra genom rörliga bilder.
http://www.idrottsbokhandeln.se/Shop/Article/View/?articleId=648

Krister, förlåt att vi "tekniknördar" kapade ditt inlägg 😉

En fantastiskt bra övning som jag fått av Jessica mot höftproblem pga för svag gluteus medius och som en annan löparkompis också fått från sin sjukgymnast för att motverka pronation är att stå m

Ang löpteknik o skador o egen stil. En gång såg jag en av vår tids störste orienterare ge sig på sthlm maraton....han sprang flaxigt o ett otroligt högt steg..han var ju pröglad skogslöpare.....urstark skulle jag vilja säga. Undrar vad allalöpfreak skulle

Anders: Vi körde utifrån boken med hjälp av en som var utbildad på detta. Dvs vi hade bokens bilder och en instruktör och testade övningarna parvis så att vi dessutom höll koll på varandra. Jag tror att det mesta går att läsa sig till ur boken, kan vara b

Råden nedan bygger inte på någon utbildning eller särskild bok, mer på erfarenheter från fyra års ganska seriöst löpsatsande, så det finns säkert luckor i resonemanget. De två första åren var jag i stort sett skadad jämnt, medan jag klarat mig bra de två

Har en kund som gör klassikern detta år, alla fyra lopp, och har varit helt skadefri under hela säsongen. Vi har jobbat mycket med MAQ-träning samt coreövningar med boll för att förbättra balans, rörlighet och stabilitet i hela kroppen. Jag hoppas och tro