Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatFärger på aktiviteter
You need to log in to create posts and topics.

AJ!

Stackare, jag hoppas verkligen att tån blir bättre! Din beskrivning av hur ont det gjorde var hemsk. Du har all min sympati!

Det var den värsta smärta jag varit med om. Jag skrek rakt ut på natten.

När jag förra året låg på Sös med en axel ur led, låg jag mest å gnydde. Fast då hade jag iofs fått dubbel dos morfin. Jag var hög och glad, sa dom jag ringde och trakasserade ;~)

Å fy bövelen, men är det meningen att det ska göra så ont egentligen? Det kan det väl inte vara?

Det brukar göra ont när bedövningar släpper efter operationer. Men det var bara försa dygnet.

Jag är nog avtrubbad, två Citodon verkar inte hjälpa på mig längre. Förra året åt jag det mer eller mindre konstant i 1-2 månader för att överhuvudtaget kunna s

Ah, då kanske det helt enkelt inte gav någon smärtlindring att äta Citodon. Men det finns ju andra mediciner med andra aktiva substanser, lite taskigt av dem att inte skriva ut ett annat preparat helt enkelt.

Att det är svårt att få in den foten i ett par skor kan jag förstå. Hoppas att det snart ordnar sig!

Axlar helt ur led är tydligen bland det värsta, höftleder ska visst vara ännu värre. Min axel hoppade ur led för ca 15 år sedan. Ledkapseln var spräckt och armen halkade ur och satt vid nyckelbenet. Det gjorde ONT. Efter två kapslar morfin så räknade jag

Hur ska jag nu veta hur jobbigt det var/är? Någon som kan komma med en vägledning hur jag ska bedömma hur jobbigt det var?

Det är bara Du själv som kan avgöra det, Bruse. Använd skalans "definition" på de olika intensiteterna och jämför med hur jobbigt DU tyckte ett träningspass var. Tyckte Du t ex att ett cykelpass gick ganska lätt, så anger Du "ganska lätt" som intensitet.

Jorå, det gick att förstå... men jag behöver nån som pekar med hela handen å talar om för mig. (H:)