Quote from Funbeat user on 29 July 2008, 22:21http://tinyurl.com/6opvu6
Och nu säljs den på elgiganten!
Och nu säljs den på elgiganten!
Quote from Funbeat user on 30 July 2008, 01:42Om man inte kör intervaller (eller ett tidsstyrt träningsschema) är det skönast att springa utan klocka, tycker jag. Man kan slänga en blick på en klocka när man ger sig iväg och när man kommer tillbaka, så man kan regga sin tid. Springer man utan klocka
Om man inte kör intervaller (eller ett tidsstyrt träningsschema) är det skönast att springa utan klocka, tycker jag. Man kan slänga en blick på en klocka när man ger sig iväg och när man kommer tillbaka, så man kan regga sin tid. Springer man utan klocka
Quote from Funbeat user on 30 July 2008, 09:03OK, ni som vet allt - jag kollade på Garmin Forerunner 305 och den verkr ju kanon, är det den bästa i förhållande till pris?
Finns det billigare klockor med GPS?
Kan man stänga av AutoPause-funktionen? Jag har nämligen sett att sambons gps i mobiltelefon
OK, ni som vet allt - jag kollade på Garmin Forerunner 305 och den verkr ju kanon, är det den bästa i förhållande till pris?
Finns det billigare klockor med GPS?
Kan man stänga av AutoPause-funktionen? Jag har nämligen sett att sambons gps i mobiltelefon
Quote from Funbeat user on 30 July 2008, 09:21För att stänga av autopaus går man in under träning, träningsalternativ, autopaus.
Jag har aldrig haft problem med att GPS:en tappar signal.
För att stänga av autopaus går man in under träning, träningsalternativ, autopaus.
Jag har aldrig haft problem med att GPS:en tappar signal.
Quote from Funbeat user on 30 July 2008, 09:26Tror inte det finns ngn klocka mer prisvärd än GF 305. En del upplever dern som väl stor, det gjorde även jag i början, men den väger så lite så den känns inte tyngre än en vanlig klocka.
Sedan skulle jag själv nog satsat på 405:an, men visst den är dyra
Tror inte det finns ngn klocka mer prisvärd än GF 305. En del upplever dern som väl stor, det gjorde även jag i början, men den väger så lite så den känns inte tyngre än en vanlig klocka.
Sedan skulle jag själv nog satsat på 405:an, men visst den är dyra
Quote from Funbeat user on 30 July 2008, 09:43Jag hade tidigare en pulsklocka "Cateye". Detta just för att kunna se min puls.
När jag senare fick höra om FR 405 med inbyggd GPS som dessutom var mindre än 305an, då blev jag sugen på något nytt.
Den stora grejen för mig med min nya klocka är att jag h
Jag hade tidigare en pulsklocka "Cateye". Detta just för att kunna se min puls.
När jag senare fick höra om FR 405 med inbyggd GPS som dessutom var mindre än 305an, då blev jag sugen på något nytt.
Den stora grejen för mig med min nya klocka är att jag h
Quote from Funbeat user on 30 July 2008, 13:07Hej Kristofer.
Vad har ni på armen när ni far ut?
Jag har en Sigma, PC 15 pulsmätare och den är helt ok och kostar 440:-. Kcal förbrukningen/uppskattningen är ok, men dock är det bara en uppskattning.
http://www.cyclecomponents.se/cgi-bin/air_ibutik.f
Hej Kristofer.
Vad har ni på armen när ni far ut?
Jag har en Sigma, PC 15 pulsmätare och den är helt ok och kostar 440:-. Kcal förbrukningen/uppskattningen är ok, men dock är det bara en uppskattning.
Quote from Funbeat user on 30 July 2008, 13:34En fråga till:
Varför ska jag välja 405 istället för 305? Är det bara för att den är mindre eller finns det nya funktioner på den som 305 saknar?
Är programvaran på svenska så man ska överväga att betala 1000 kr extra för att köpa den i sverige eller är d
En fråga till:
Varför ska jag välja 405 istället för 305? Är det bara för att den är mindre eller finns det nya funktioner på den som 305 saknar?
Är programvaran på svenska så man ska överväga att betala 1000 kr extra för att köpa den i sverige eller är d
Quote from ellen olsson on 30 July 2008, 13:40Jag har "bara" 305 men funktionsmässigt så tycker jag att den är bättre än 405:an eftersom den visar fyra storheter istället för bara tre. Programvara vill jag *aldrig* ha på svenska eftersom man alltid får med besynnerliga eller direkt felaktiga översätt
Jag har "bara" 305 men funktionsmässigt så tycker jag att den är bättre än 405:an eftersom den visar fyra storheter istället för bara tre. Programvara vill jag *aldrig* ha på svenska eftersom man alltid får med besynnerliga eller direkt felaktiga översätt
Quote from Funbeat user on 30 July 2008, 13:58Jag använder aldrig de fyra fälten längre, max tre, ofta har jag bara aktuell puls och average speed.
Jag tycker 405 är mkt snyggare och även om jag visst önskat att förbättringarna mellan modellerna hade varit fler så skulle jag ändå valt 405:an. (barom
Jag använder aldrig de fyra fälten längre, max tre, ofta har jag bara aktuell puls och average speed.
Jag tycker 405 är mkt snyggare och även om jag visst önskat att förbättringarna mellan modellerna hade varit fler så skulle jag ändå valt 405:an. (barom