Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatFörslag
You need to log in to create posts and topics.

Väl talat! Håller helt med.

jag håller med en del tidigare inlägg. främst lingling. själv kör jag ut allt i excel för att kunna göra vettigare analyser per träningsform. det är bättre att siten gör det den är bra på (tex regga minuter) även om det blir lite trubbigt än att den blir

Jag gör som dig Jonas, Jag har ingen på min tävlings lista,
Tävla kan jag göra på fotbollsplanen.
-... men kanske ska den listan döpas om till Kontaktlistan, för många säga att de tävla inte alls utan att det är bara en lista de använda för att lättare me

Eftersom man kan ha fler mål har jag ett mål där bara mer intensiva aktiviteter räknas, alltså inte tex gång av något slag. På det viset håller jag kolla på att jag pressar mig lagom ofta (mer än 3/vecka).
Reggar bara för min egen skull och inte för att "

Konstigt starka reaktioner på en enkel fundering.

Hur som helst ville jag ändra det stapeldiagrammet som bara jag kan se, alltså är det inte ur "tävlingssynpunkt" (utom mot just mig själv).

Jag kan inte låta bli att tycka att både promenad och bergslöpn

är det enbart kondition som räknas? Även det är ju subjektivt.

Jag tränar inte yoga för konditionen, inte heller promenader, och jag varierar mellan gym/styrka och kondition i grupp just för att även träna smidighet, balans och annat som jag tycker är m

Då blir ju borgskalan kanon även för dig! Borgskalan är ju individuellt satt beroende på upplevd ansträngning och inget annat.

Låt säga att 180 minuters promenad ger 350 p vid en ansträngning à 10 på borgskalan och 30 minuters löpning i slalombacke ger 2

Daniel: Vad betyder "p" när du skriver 350p

Jag funderade på hur man skulle lägga upp det men sedan slutade jag leka pogo-pedagog och skrev helt sonika "p" som i poäng.

Med det menar jag inget annat än poäng som i "något-praktiskt-mätbart-för staplar-som-innehåller-flera-parametrar-som-tid-och-bor

Finns det inte redan? kcal?? ;O)

Jag vet att det finns de som ska regga allt möjligt som träning,
jag är ingen elitidrottare, inte ens nära

Men jag tror inte att när FHI (eller vem det nu var) pratade om 30 minuters motion om dagen att tvättvik (för a