Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatFörslag
You need to log in to create posts and topics.

Jag tror inte "upplevd ansträngning" ingår i kcal.

Det blir mera ett instrument att mäta ansträngning/tid. Som långdistansare har man stooooor hjälp av det då man söker att träna efter fördelningen 71-21-8; lågintensivt-medelintensivt-högintensivt. Även

Daniel, efter att ha följt tråden, måste jag bara få säga att jag inte alls uppfattar det som "missförstånd" i negativ bemärkelse, snarare har du fått i gång en diskussion med flera infallsvinklar, som fördjupar frågeställningen och belyser att vi har oli

Kanske det. Det känns bara trisst att känna sig påhoppad när man bara vill förändra till det bättre.

Tack ändå. Blev lite gladare.

Har någon gått upp i vikt av tvättvikning då? 😉
Själv kan jag inte säga att viktminskning eller viktökning är det jag eftersträvar mest utan snarare att belasta kroppen.

Daniel, du behöver inte ta illa vid dig, men som sagt flera i diskussionen har vari

Daniel: Jag har möjligtvis misförstått dig men mitt inlägg var absolut ingen påhopp och det finns sätt att räkna ut på ett ungefär hur många kcal går åt under ett pass baserad på en persons BMR.

Typ följande:
Min BMR = 1720
A: 3 timmars cykling med AVS

Gary - vad använder du för ekvation? Antar att det måste finnas en konstant för olika aktiviteter och en för den egna basalmetabolismen och variabler för olika intensitet att sätta in. Vore intressant att veta!

Daniel - piggelinarna har ju diskuterat detta mkt så alla är heta på gröten och kan opch vet! 😉 Dessutom så är vi alltid diskussionesbenägna och ska debatera allt, så påstå vad som helst, ha en åsikt och du får mothugg automatiskt - alltid är det någon!

Lyssna på Anna!
Allt är inte så jätteseriöst heller.. vare sig frågor eller svar.. eller påhopp 😉

har läst igenom tråden några gånger och känner mig fånig. jag kan inte se några påhopp eller missförstånd. ber om ursäkt om du uppfattar det som sådant daniel. som du inser har du snubblat in på ett ämne som några av oss har diskuterat i flera år. jag är

Idag tog jag en 30 minuters promenad på lunchen som jag inte har registrerat. Eftersom jag åt Sushi så tordes jag inte för då skulle jag säkert hamna på kaloriunderskott 😉