Quote from Funbeat user on 19 July 2011, 13:25Erik,
grubbla inte för mkt! Jag utgår fr att det är Tour de Sätra som du tänker vara med på?
B-heatet lär inte bli särskilt stort, så be din varvräknare (har du ngn med dig?) att ropa ut tider till dig och skit i klockan. Garmin är värdelös i sammanhang
Erik,
grubbla inte för mkt! Jag utgår fr att det är Tour de Sätra som du tänker vara med på?
B-heatet lär inte bli särskilt stort, så be din varvräknare (har du ngn med dig?) att ropa ut tider till dig och skit i klockan. Garmin är värdelös i sammanhang
Quote from Funbeat user on 19 July 2011, 13:38Jepp. B-loppet på Tour de Sätra.
Har ingen varvräknare med mig, hur ska jag tänka då. Kanske köra varje varv som ett lap på garmin, men då blir det mkt fipplande med klockan. Å andra sidan så kan det vara ett sätt att hålla koncentrationen uppe.
Skitk
Jepp. B-loppet på Tour de Sätra.
Har ingen varvräknare med mig, hur ska jag tänka då. Kanske köra varje varv som ett lap på garmin, men då blir det mkt fipplande med klockan. Å andra sidan så kan det vara ett sätt att hålla koncentrationen uppe.
Skitk
Quote from Funbeat user on 19 July 2011, 14:07försök å hitta tempot å rulla bara på.kan kännas ovant å kuta på bana,å spec 10000m.
tänk inte att du ska rulla på 25 varv.
har gjort några sådana lopp,,men ja hade varv räknare som hojta efter 12 varv å sen räkna ner sista 5
försök å hitta tempot å rulla bara på.kan kännas ovant å kuta på bana,å spec 10000m.
tänk inte att du ska rulla på 25 varv.
har gjort några sådana lopp,,men ja hade varv räknare som hojta efter 12 varv å sen räkna ner sista 5
Quote from Funbeat user on 19 July 2011, 15:42@Tony. Kollade dina resultat och ser att du sprang fortare på ett stadslopp än på bana. Hade det med träning och form att göra? Eller gick det bara enklare på stadsloppet?
EDIT: kan tillägga att både dessa tider är grymt imponerande 🙂
@Tony. Kollade dina resultat och ser att du sprang fortare på ett stadslopp än på bana. Hade det med träning och form att göra? Eller gick det bara enklare på stadsloppet?
EDIT: kan tillägga att både dessa tider är grymt imponerande 🙂
Quote from Funbeat user on 19 July 2011, 22:54Inte ens nära. Så enkelt är det. 42:41 blev tiden. Orkade hyfsat i ca 6km tappade väldigt mycket km 7-8 (precis som ni sa!)
Resultatet är realistiskt och säger nog ungefär vilket tempo jag har i kroppen just nu. Ska jag ner till 40 får jag lägga in ett r
Inte ens nära. Så enkelt är det. 42:41 blev tiden. Orkade hyfsat i ca 6km tappade väldigt mycket km 7-8 (precis som ni sa!)
Resultatet är realistiskt och säger nog ungefär vilket tempo jag har i kroppen just nu. Ska jag ner till 40 får jag lägga in ett r
Quote from Funbeat user on 19 July 2011, 23:10Nu vet du i alla fall hur det är.
Och ett personligt världsrekord är alltid ett personligt världsrekord.Bra jobbat!
Nu vet du i alla fall hur det är.
Och ett personligt världsrekord är alltid ett personligt världsrekord.
Bra jobbat!
Quote from Funbeat user on 19 July 2011, 23:36Märkligt att det kan variera så mycket med din GPS mätning Lars mot min, jag gjorde mitt första lopp på 10,000m tidigare i år (37:55) & hade stor hjälp av min Garmin med autolap på 1km, den visade totalt 180m fel med smart rekording.
Kände inte av några
Märkligt att det kan variera så mycket med din GPS mätning Lars mot min, jag gjorde mitt första lopp på 10,000m tidigare i år (37:55) & hade stor hjälp av min Garmin med autolap på 1km, den visade totalt 180m fel med smart rekording.
Kände inte av några
Quote from Funbeat user on 19 July 2011, 23:45när ja kuta karlstadstadslopp så ösregna de,åsk regn de sista.
så bra syre i luften.
å på banan var de smäll het,,i oskarshamnme de året gick allt hem med löpandet,,vet inte hur ja bar mej åt.
de enda som ja vet var att ja börja orientera..fick kuta
när ja kuta karlstadstadslopp så ösregna de,åsk regn de sista.
så bra syre i luften.
å på banan var de smäll het,,i oskarshamn
me de året gick allt hem med löpandet,,vet inte hur ja bar mej åt.
de enda som ja vet var att ja börja orientera..fick kuta
Quote from Funbeat user on 19 July 2011, 23:50Min garmin säger att jag kutade 10,22 km. Det gjorde jag inte 🙂
Min garmin säger att jag kutade 10,22 km. Det gjorde jag inte 🙂
Quote from Funbeat user on 20 July 2011, 10:38Erik>> Om du vill lyckas på bana ska du träna på bana 1 ggr/v. Blanda snabba med hårda långa. Jag kan ge dig exempel på bra pass:
2-3x10x200m (70-90s startmellanrum, dubbla i serievila)
6-8x200m + 3-5x800m (70s resp 4min startmellanrum)
2-6x(2x200m+2x4
Erik>> Om du vill lyckas på bana ska du träna på bana 1 ggr/v. Blanda snabba med hårda långa. Jag kan ge dig exempel på bra pass:
2-3x10x200m (70-90s startmellanrum, dubbla i serievila)
6-8x200m + 3-5x800m (70s resp 4min startmellanrum)
2-6x(2x200m+2x4