Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Som jag skrev förut, man ska inte underskatta det annorlunda underlaget på bana, det kan kräva en del tillvänjning för att springa snabbt o inte bli trött.

(Sen varierar nog inte syrehalten alls med vädret ...)

Jag tror inte GPS:en mäter mer fel på bana äm vanlig löprunda. Beror såklart på vilka byggnader som står ivägen.

Tony & Anders, eftersom det bildas både ozon och kväveoxider när blixten slår ner så borde väl syrehalten i så fall _minska_ något när det åskar?

Möjligen, Illbatting, men gissar att förändringen blir på mindre än tusendelar. Och väldigt kortvarig. Koldioxidhalten däremot reagerar ju kroppen på , och den kanske varierar lite mer.

"för att springa snabbt o inte bli trött."

Anders; det där låter spännande. Hur gör man då?
😉

Jag menade att underlaget kan upplevas som mer tröttande än t ex grusväg för den som inte är van vid att springa på tartan/rubtan vad nu underlagen heter kommersiellt nuförtiden. Det kan bli lite anpassning av stegen o det kan ta ett tag. Vad säger ni and

Vill bara påpeka att Garminspåret inte var mitt. Tycker inte det behövs på bana iaf då man ändå lätt hittar de exakta splittarna.

Garmin räknar inte distasen med raka sträck mellan glesa punkter, så hur spåret ser ut säger inget om sträcknoggranheten.

Vet inte om detta intresserar någon men jag som startade den här tråden sprang mitt första 10 000m lopp på bana för typ 2 veckor sedan på 42:41.

I förrgår så sprang jag Ölandsjoggen. Alltså ett vanligt motionslopp som jag hoppas är 10k på tiden 41.20. Fö