Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningfästingar?
You need to log in to create posts and topics.

Hur ofta hittar ni fästingar efter löprundan? Är det bara jag som har blivit lite nojig efter alla larm om tbe och borrelia? Jag bor ju i 08-området så numera är jag dessutom vaccinerad.

Bör tilläggas att jag inte har hittat några av dessa krabater på kr

Om jag gått genom högt gräs får jag med mig en eller två.

Vaccinerad...med tiden har jag tagit 4 sprutor.

Aldrig vid löpning men en gång 5 st på kläderna efter svampplockning, bor ca 20 mil norr om dig.

Aldrig haft någon fästing trots att min golf gör att jag tillbringar mycket tid ute i högt gräs. Dessutom ligger banan rätt så nära Mälaren.

Har för säkerhets skull vaccinerat mig eftersom det är enklare än att förbättra mitt golfspel.

Terränggolf? 🙂

Jag vistas ofta på öarna i mälaren, ekerö, munsö, adelsö. På ekerö har jag kanske fått 1 fästing under min uppväxt där, på adelsö har jag haft 4-5 under en dag vid enstaka tillfällen. Men det är bara ta bort dem. Att vara vaccinerad är smart.

Har haft bo

Fått 1 fästing och bor också i Stockholm. Har fyra eller 5 sprutor vaccin i kroppen 😀

Tyvärr är det ju inte alltid så enkelt att om man får borrelia är det bara penicillin i 10 dar och sen är det bra. Jag har en bekant som fick Borrelia för två år sen o

Min unge fick neuroborrelios (alltså inte den kutana formen av borrelia, med hudrodnad osv, utan en variant där infektionen satte sig på centrala nervsystemet) och var som ni säkert förstår väldigt sjuk. Behövdes många sjukhusbesök, han var inte i skolan

Jag har aldrig fått med mig en fästing hem vad jag vet men våra husdjur drar hem mängder som ofta kryper omkring i pälsen länge. Dessa ramlar ibland över på oss men än har ingen lyckats bita sig fast. Jag är inte vacinerad, men borde nog vara det.

Bor i Stockholm i "början" av skärgården. Springer ofta på stigar i skogen och gångvägar med högt gräs på sidorna, men sällan helt obanat. Har hittills bara fått en fästing. Känner också viss oro och är vaccinerad förstås, men tänker (kanske felaktigt) at