Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningfästingar?
You need to log in to create posts and topics.

Duscha hjälper inte mot fästingar. 🙂

Trodde jag med Magnus men enligt http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Fastingar/ ska man duscha och kamma håret direkt efter att man varit ute, länken ger tips om annat också.

Men de är luriga, i alla fall de jag träff

Angående obanat...nu när det är blåbärssäsong har jag fått fästingar på mig varje gång jag varit i skogen. Varje gång.

Vaccinerad? Jajjamen...4 sprutor än så länge.

Jag springer så här års mycket i naturen som jag har runt husknuten och i skärgården som finns på cykelavstånd. Jag snittar nog på 1-2 fästingar per vecka som jag upptäcker kryper omkring på mig eller just när de sätter gaddarna i mina mjukdelar. Obs att

"För ca 10 år sedan fick jag borrelia med muskelvärk och feberkänslor till o från under en 6-månadersperiod. En penicillinkur hjälpte inte alls. Det var ingen angenäm upplevelse så jag började vaccinera mig året efter."

Tänk bara på att vaccinet bara är

Ja, jag var otydlig där. Jag fortsätter alltså att jaga fästingar för att se till att inte få det där borrelia-eländet igen.

I sammanhanget kan jag nämna en person i bekantskapskretsen som valde att sätta sig på flyget över till USA för att testa alterna

Fästingar ärena mästare på att hålla sig fast. Då jag tar fästingar som kryper på katterna så tar jag dem i min hand och spolar sen ner dem i toaletten men ofta är det t.o.m svårt att skrapa bort dem från handen trots att jag tydligt ser var de är och anv

Mitt rekord är 22 fästingar. Jag fick dem när jag lade en orienteringsbana i ängsmark för ca tio år sedan.

Duschade länge idag efter svampplockningsturen i skogen idag .....

Ett flirttips från löprundan: "Ska vi leta fästingar på varandra?" Detta med vetskap om att de mest intima regionerna tillhör fästingarnas favoritgömslen.