Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningfästingar?
You need to log in to create posts and topics.

Vi har snarare ett omvänt samband, min man samlar fästingar och jag får jättemyggbett i mängder. Var ute och letade bär igår och efter ett ttag höll jag på att bli galen. Insåg varför jag föredrar att springa i skogen, då hinner inte så mkt mygg sätta sig

Mygg och fästingar har ju helt olika taktik. Myggen söker upp sina offer medan fästingarna sitter i undervegetationen och väntar, ibland i veckor. När sedan något animaliskt, gärna pälsbeklätt, stryker förbi så funderar de inte många tiondelar utan hoppar

Då är rakade ben en fördel.

Då måste vi nog raka rådjuren också, fästingar älskar rådjur.

Se där, Lena och Lingling borde alltså inte vara ludna? 🙂

Ja, rakade ben är en klar fördel. Bra är också att ha en lurvig löparkompis som springer före.

Även i mygghänseende påverkar löpsällskapet den egna utsattheten. De gånger jag sprungit med sexgalningar så har jag upplevt det som i princip myggfritt kring

Det är 7-åringen som har det värst, vad ska det bli av det??

Anemi.

Liten uppdatering: Efter att ha hittat ett runt femkronestort revormsliknande märke på högra vaden fick jag i måndags provsvaret Borrelia. Detta trots alla försiktighetsåtgärder. Knaprar nu igenom en penicillinkur. Glädjande nog påverkar det inte löpninge

När man äter penicillin ska man inte träna löpning.

Penicillinet ska finnas i kroppen under hela kuren. Springer man så ökar ämnesomsättningen och penicillinet försvinner ur kroppen och då har man perioder utan penicillin.

Så mitt råd är att inte trä