Quote from Funbeat user on 1 December 2009, 08:13Hela 70-talet gick jag i skolan och vi hade 3 lektioner a 45 minuter per vecka med gympa i varje årskurs. Och ett par friluftsdagar per år.
Redskapsgymnastik, bollsporter och friidrott. Ibland fick vi åka och simma i badhus och på vintern åkte vi skrids
Hela 70-talet gick jag i skolan och vi hade 3 lektioner a 45 minuter per vecka med gympa i varje årskurs. Och ett par friluftsdagar per år.
Redskapsgymnastik, bollsporter och friidrott. Ibland fick vi åka och simma i badhus och på vintern åkte vi skrids
Quote from Funbeat user on 1 December 2009, 08:28Har nån läs originalstudien där man visat att "människor med högre fysisk aktivitetsnivå löper större risk för att utveckla knäskador?"
Det är ibland skillnad på *observationsstudier* där man hittat ett statistiskt samband, och på *experiment* där man sl
Har nån läs originalstudien där man visat att "människor med högre fysisk aktivitetsnivå löper större risk för att utveckla knäskador?"
Det är ibland skillnad på *observationsstudier* där man hittat ett statistiskt samband, och på *experiment* där man sl
Quote from Funbeat user on 1 December 2009, 14:02Johan.
Jag var redan i unga år mer fysiskt aktiv än de flesta.
Led av positiv ADHD skulle väl dagens vi som vet bäst säga.Mina knän är knäckta flera gånger om, men inte av mängd utan av speciella orsaker:
Ramlat ner från klippa 20 meter upp. Som väl va
Johan.
Jag var redan i unga år mer fysiskt aktiv än de flesta.
Led av positiv ADHD skulle väl dagens vi som vet bäst säga.
Mina knän är knäckta flera gånger om, men inte av mängd utan av speciella orsaker:
Ramlat ner från klippa 20 meter upp. Som väl va
Quote from Funbeat user on 1 December 2009, 14:39Ett inte så ovanligt förekommande tema är:
Vad skall jag satsa på?
Mitt förslag:
Satsa på att bli äldre.
Ett inte så ovanligt förekommande tema är:
Vad skall jag satsa på?
Mitt förslag:
Satsa på att bli äldre.
Quote from Funbeat user on 1 December 2009, 16:21Bli äldre? Det låter som en ganska defensiv satsning. Få som fått skit för att de misslyckats, menar jag...
Bli äldre? Det låter som en ganska defensiv satsning. Få som fått skit för att de misslyckats, menar jag...
Quote from Funbeat user on 1 December 2009, 18:06Unga påstås bli smartare av träning.
http://www.netdoktor.se/?_PageId=4&Tab=News#121842
Unga påstås bli smartare av träning.
http://www.netdoktor.se/?_PageId=4&Tab=News#121842
Quote from Funbeat user on 1 December 2009, 18:56Båda studierna som refereras, den aftonbladet i och den i DN, lär ha sina statistiska problem. Verkar som de tittar på olika statistiska samband och håller olika bakgrundsfaktorer konstanta. Problemet är att detta inte säger nåt direkt om orsak och verkan
Båda studierna som refereras, den aftonbladet i och den i DN, lär ha sina statistiska problem. Verkar som de tittar på olika statistiska samband och håller olika bakgrundsfaktorer konstanta. Problemet är att detta inte säger nåt direkt om orsak och verkan
Quote from Funbeat user on 1 December 2009, 19:26Ja visst faan är det farligt att motionera...å då speciellt för oss typ 60 +...hör inge...ser inge..fattar inge av trafiken å fattar faan inget av nåntinken..!!??!!??..MEN å andra sidan så är det ju det här med motionerandet som har gjort oss så där otro
Ja visst faan är det farligt att motionera...å då speciellt för oss typ 60 +...hör inge...ser inge..fattar inge av trafiken å fattar faan inget av nåntinken..!!??!!??..MEN å andra sidan så är det ju det här med motionerandet som har gjort oss så där otro
Quote from Funbeat user on 2 December 2009, 11:37Det finns mängder med artiklar att , sallad, potatis, ris,fisk, smör, gå , läsa osv.
Om man ska tro på alla artiklar som skrivs så ska man bara ligga i sängen hela dagarna o bara äta sånt som är framställt på kemiskt väg men å andra sidan det är lika farl
Det finns mängder med artiklar att , sallad, potatis, ris,fisk, smör, gå , läsa osv.
Om man ska tro på alla artiklar som skrivs så ska man bara ligga i sängen hela dagarna o bara äta sånt som är framställt på kemiskt väg men å andra sidan det är lika farl
Quote from Elias Engqvist on 2 December 2009, 12:07Troligen BETYDLIGT farligare
Troligen BETYDLIGT farligare