Quote from Funbeat user on 28 May 2008, 22:02Christer, denna gång håller jag med dig 🙂 Variation är viktigt. Glömmer ibland bort att många alltid kör samma sträcka och samma fart. Kanske för att jag aldrig gjort det och ätt det är helt fjärran från min läggning.
Mina planer för lördagen är att k
Christer, denna gång håller jag med dig 🙂 Variation är viktigt. Glömmer ibland bort att många alltid kör samma sträcka och samma fart. Kanske för att jag aldrig gjort det och ätt det är helt fjärran från min läggning.
Mina planer för lördagen är att k
Quote from Funbeat user on 29 May 2008, 10:30Skador inom fotboll, handboll och innebandy hänför sig nästan alltid till sammanstötningar med andra spelare. Skador som sker under enbart löpning utan kroppskontakt med andra spelare beror oftast på vridningar eller tvärstopp. Det är väldigt lite skador
Skador inom fotboll, handboll och innebandy hänför sig nästan alltid till sammanstötningar med andra spelare. Skador som sker under enbart löpning utan kroppskontakt med andra spelare beror oftast på vridningar eller tvärstopp. Det är väldigt lite skador
Quote from Urban Nilsson on 29 May 2008, 11:01En ortoped berättade för mig att innebandyn skapade fler knäskador än löpning. Han kanske jobbade i en innebandytät ort? 😀
En ortoped berättade för mig att innebandyn skapade fler knäskador än löpning. Han kanske jobbade i en innebandytät ort? 😀
Quote from Fredric Lagerström on 29 May 2008, 11:20Jag tror innebandy är döden för alla knän jämnfört med löpning. Men nuförtiden är det väl innebandytätt i hela landet.
Ja tycker dock en balanserad respekt för löpning allmänt och intervaller i synnerhet inte är fel.
Själv får jag ladda i ett dygn minst i
Jag tror innebandy är döden för alla knän jämnfört med löpning. Men nuförtiden är det väl innebandytätt i hela landet.
Ja tycker dock en balanserad respekt för löpning allmänt och intervaller i synnerhet inte är fel.
Själv får jag ladda i ett dygn minst i
Quote from Funbeat user on 29 May 2008, 11:28Undrar om Michaela blivit så mycket klokare så här långt i tråden 🙂
-"Farligt intervallträna?"
-"Ja. Fast nej ändå, men into om... fast du måste först... och sen kan du... men så gör inte jag..."
Undrar om Michaela blivit så mycket klokare så här långt i tråden 🙂
-"Farligt intervallträna?"
-"Ja. Fast nej ändå, men into om... fast du måste först... och sen kan du... men så gör inte jag..."
Quote from Urban Nilsson on 29 May 2008, 11:37Peter: Nu förstår inte jag. Du svarade ju jättebra lite ovan! 😀
Peter: Nu förstår inte jag. Du svarade ju jättebra lite ovan! 😀
Quote from Fredric Lagerström on 29 May 2008, 11:42Jo, men Michaela har fått ett brett spektra med olika uppfattningar att gotta sej åt.
Grunden är att det ska vara kul att springa och det är det!
🙂
Jo, men Michaela har fått ett brett spektra med olika uppfattningar att gotta sej åt.
Grunden är att det ska vara kul att springa och det är det!
🙂
Quote from Funbeat user on 29 May 2008, 11:59Självklart är det fler knäskador i innebandy än i löpning. Även fotboll och handboll har fler knäskador.
Men det jag invänder mot är att det är farligt att springa fort rakt fram som t.ex. vid intervaller. Skadorna i bollsporterna kommer väldigt sällan
Självklart är det fler knäskador i innebandy än i löpning. Även fotboll och handboll har fler knäskador.
Men det jag invänder mot är att det är farligt att springa fort rakt fram som t.ex. vid intervaller. Skadorna i bollsporterna kommer väldigt sällan
Quote from Funbeat user on 29 May 2008, 12:17Peter. Förstår vad du menar.. Men det är väl bra ändå att få lite olika svar, olika sätt att välja mellan? Ingen här kan komma och säga att ett sätt skulle vara det absolut ultimata, bästa sättet att träna på. Olika sätta passar väl olika människor.
Men
Peter. Förstår vad du menar.. Men det är väl bra ändå att få lite olika svar, olika sätt att välja mellan? Ingen här kan komma och säga att ett sätt skulle vara det absolut ultimata, bästa sättet att träna på. Olika sätta passar väl olika människor.
Men
Quote from Funbeat user on 29 May 2008, 12:39Jo det blir en mängd åsikter åt alla håll hit och dit men nu verkar Michaela vara den driftiga typen eftersom hon redan kommit så långt att hon sneglat på att köra intervaller osv. Hon reder ut det här efter eget huvud.
Men jag tänker också på nytillkommn
Jo det blir en mängd åsikter åt alla håll hit och dit men nu verkar Michaela vara den driftiga typen eftersom hon redan kommit så långt att hon sneglat på att köra intervaller osv. Hon reder ut det här efter eget huvud.
Men jag tänker också på nytillkommn