Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFarligt intervallträna?
You need to log in to create posts and topics.

Peter, varför skulle vi ge alla ge samma raka och enkla besked när verkligheten är sådan att det inte finns?

Precis vad jag sa.

Åh, så roligt med så många svar och så varierande åsikter!! Och lite klokare tror jag trots allt att jag har blivit. Jag vill så gärna feedbacka lite till er alla men då blir det ett förskräckligt långt inlägg tror jag....;)
Men för att sammansfatta lite

Perfekt sammanfattning skulle jag påstå! 🙂

Betydligt bättre än Wikipedias. (t+) Kanske dags att uppdatera wikin?

Just det Michaela! Uppvärmning är jätteviktigt. Och att inte ta i för ta-i-andets skull så hårt att man blir skadad.

Definitionen av intervaller är inte att springa järnet emellanåt utan att springa så att hjärtfrekvensen är ömsom hög, ömsom låg. Dvs. i

Jag kanske ska ta och höra av mig till dem med mina nyvunna gedigna kunskaper...!;)

Har ni några tips på ett bra upplägg såhär i början, hur länge/långt/många gånger osv? Kanske finns mängder av trådar om det här innan (tittade inte nu) men jag vågar mig på att fråga ändå..:-) Och tack igen för alla bra och kloka svar! Är så glad över at

Har tittat lite i din kalender. Där kör du ca 5 km på 30 minuter och jag antar att det inte är maxning?

Mitt förslag är i så fall att köra 6 minuter löpning i en fart som är något snabbare än det du gör på 5 km. Om du kan ha koll på distansen så försök h