Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFart på löpband....
You need to log in to create posts and topics.

100 meter - 10 sek ==> 36 km/h på korta intervaller!

I cykel är det värre: Med flygande start på bana är inte 75 km/h på 100 meter så svårt.

Som löpare har jag lärt mig att tänka tempo, dvs min/km, och tycker det är skitkonstigt att man har km/t på löpband. En del elektroniska vidunder med julgransdisplayer har däremot nu min/km, men man måste klicka fram det för att få se det. Inte helt lätt

Nej håller med - min/km känns naturligare

Jag håller med

Det är väl som man är van. För mig känns fart mer naturligt än tempo.

Jämför med hur vi mäter bränsleförbrukning här i Sverige med hur man gör i USA och Storbritannien. Vi mäter i liter per mil, medan de mäter i mil per liter (översatt till svenska enhet

Det är sant! Jo, har börjat springa på ett annat band på gymmet som visar min/km....anser att det är lite mer kul och intressant..(H)

hehe...36 km/h är väll inga problem.....................vänta bara 3 mån (t+)

Att mäta tid / sträcka är väl egentligen ganska bakvänt eftersom alla utom löpare mäter i någon variant av sträcka / tid, men det är väldigt praktiskt när man är ute och springer. Om man inte har GPS är det ganska omöjligt att hålla koll på km/h, men med

Jag har aldrig förstått mig på att använda min/km räkningen. Jag har aldrig haft nån runda där jag vet var olika kilometer ligger så det har aldrig fallit sig naturligt för mig att räkna så. Däremot har jag sprungit på bandet och har mycket större koll på

Om man inte har klocka som visar hastigheten så är det lättare att använda min/km för då kan man använda ett vanligt tidtagarur och kilometermarkeringarna på tävlingen för att räkna ut tempot enkelt. Att sedan räkna vidare till km/h när man är ute och spr

De löpband jag springer på visar BÅDE km/h och min/km SAMTIDIGT! De är dessutom Polarkompatibla, så det räcker att jag har mitt gamla polarpulsbälte på mig, så syns pulsen på displayen.

Personligen föredrar jag min/km. Har min FR3 305 inställd på min/km