Quote from Funbeat user on 16 January 2008, 10:09I takt med att gps-klockor blir vanligare och vanligare kanske det gamla min/km-systemet försvinner till förmån för km/t. Tills dess måste man kanske behärska båda sätten. Jag har nöjt mig med att memorera vad 3, 4, och 5-minutersfart innebär i km/t. (H)
I takt med att gps-klockor blir vanligare och vanligare kanske det gamla min/km-systemet försvinner till förmån för km/t. Tills dess måste man kanske behärska båda sätten. Jag har nöjt mig med att memorera vad 3, 4, och 5-minutersfart innebär i km/t. (H)
Quote from Funbeat user on 16 January 2008, 10:14Sylvia: Så är det på mitt "springgym" också. Något jag gillar väldigt mycket också är att man kan släcka ner displayen och hela tiden slippa se metrarna och sekunderna masa sig fram.
Sylvia: Så är det på mitt "springgym" också. Något jag gillar väldigt mycket också är att man kan släcka ner displayen och hela tiden slippa se metrarna och sekunderna masa sig fram.
Quote from Funbeat user on 16 January 2008, 10:24Formeln "distans/(min/km)" borde väl vara bra för att klassificera löppass?
Dvs spring 20 km med 5 min/km är bättre än 5 km med 4,5 min / km...
20 km / 5 min/km =4 km^2/min
5 km / 4,5 min/km = 1,1 km^2/minKanske ologist att ha enheten km^2/min ?
Formeln "distans/(min/km)" borde väl vara bra för att klassificera löppass?
Dvs spring 20 km med 5 min/km är bättre än 5 km med 4,5 min / km...
20 km / 5 min/km =4 km^2/min
5 km / 4,5 min/km = 1,1 km^2/min
Kanske ologist att ha enheten km^2/min ?
Quote from Funbeat user on 16 January 2008, 10:24På F&S har de pulse-band. Iofs kanske jag inte fattat finesserna, men de verkar väldigt knepiga att höja och sänka farten/lutningen med (knapp som skall hållas intryckt istället för vred).
Sedan är det oerhört trögt vad gäller inställningar. Ingen interv
På F&S har de pulse-band. Iofs kanske jag inte fattat finesserna, men de verkar väldigt knepiga att höja och sänka farten/lutningen med (knapp som skall hållas intryckt istället för vred).
Sedan är det oerhört trögt vad gäller inställningar. Ingen interv
Quote from Funbeat user on 16 January 2008, 10:29Anders: Det finns löpband med den funktion du efterlyser. Ska man springa intervaller matar man in hur fort intervallerna ska gå, hur sakta återhämtningen ska gå, hur lång tid intervallerna ska pågå, hur lång tid återhämtningen ska pågå och till sist hur
Anders: Det finns löpband med den funktion du efterlyser. Ska man springa intervaller matar man in hur fort intervallerna ska gå, hur sakta återhämtningen ska gå, hur lång tid intervallerna ska pågå, hur lång tid återhämtningen ska pågå och till sist hur
Quote from Funbeat user on 16 January 2008, 10:31Nej, det är dödande om man ska springa långt eller fort....
Det är inte EN knapp på det löpbandet utan man väljer "off-läge" på dom grejer man inte vill se. Men det finns ju så himla många modeller - på mitt vanliga "vardagsgym" går det inte.
Nej, det är dödande om man ska springa långt eller fort....
Det är inte EN knapp på det löpbandet utan man väljer "off-läge" på dom grejer man inte vill se. Men det finns ju så himla många modeller - på mitt vanliga "vardagsgym" går det inte.
Quote from Funbeat user on 16 January 2008, 10:53Trots att jag är ingenjör har jag helt gett upp att försöka förstå funktionerna på löpband. Det slutar ändå alltid med att jag tutar och kör manuellt.
På tävling är min/km bra eftersom det gör det lättare att räkna i huvudet på hur man ligger till mot ol
Trots att jag är ingenjör har jag helt gett upp att försöka förstå funktionerna på löpband. Det slutar ändå alltid med att jag tutar och kör manuellt.
På tävling är min/km bra eftersom det gör det lättare att räkna i huvudet på hur man ligger till mot ol
Quote from Funbeat user on 16 January 2008, 12:05Hm! Låter ju enkelt Pontus!
Enda problemet då är väl att springa de där kilometrarna i 3.50-tempo 😀
Hm! Låter ju enkelt Pontus!
Enda problemet då är väl att springa de där kilometrarna i 3.50-tempo 😀
Quote from Funbeat user on 16 January 2008, 18:44En funktion som jag skulle behöva är att kunna knappa in typ 5km på 18minuter och sen bara försöka "hänga på" bandet när det drar i väg - det skulle vara underhållning det 🙂
En funktion som jag skulle behöva är att kunna knappa in typ 5km på 18minuter och sen bara försöka "hänga på" bandet när det drar i väg - det skulle vara underhållning det 🙂
Quote from Funbeat user on 16 January 2008, 19:14Samma här, vore schysst o ställa in Coopertestet t.ex., 2 km på 9½ min. Det GÅR ju att fixa på annat sätt, men ilandsproblem är roliga att ha ibland.
Samma här, vore schysst o ställa in Coopertestet t.ex., 2 km på 9½ min. Det GÅR ju att fixa på annat sätt, men ilandsproblem är roliga att ha ibland.