Quote from Lena Bjerlöw on 17 January 2008, 12:30Är det bara jag som tycker tvärtom? Jag har ju inte sprungit så länge, knappt 2 år, men mest bara utomhus. När jag testat på löpband under hösten, så har jag snarare sprungit långsammare. Och ja hade ju hört det skulle gå snabbare inne!
Men jag tror mit
Är det bara jag som tycker tvärtom? Jag har ju inte sprungit så länge, knappt 2 år, men mest bara utomhus. När jag testat på löpband under hösten, så har jag snarare sprungit långsammare. Och ja hade ju hört det skulle gå snabbare inne!
Men jag tror mit
Quote from Funbeat user on 17 January 2008, 13:31Nej Karin, du är inte ensam! Jag springer fortare och lättare ute och jag är ändå van vid löpband (springer mycket på det). Det är värmen och brist på kylande vindar som knäcker mej på bandet. Fast om man ska se något positivt med det så blir man ju väl f
Nej Karin, du är inte ensam! Jag springer fortare och lättare ute och jag är ändå van vid löpband (springer mycket på det). Det är värmen och brist på kylande vindar som knäcker mej på bandet. Fast om man ska se något positivt med det så blir man ju väl f
Quote from Funbeat user on 17 January 2008, 13:33man förlorar medrörlighet i överkroppen när man springer på löpband, för att man har ett begränsat område (bana) att hålla sig till.
man förlorar medrörlighet i överkroppen när man springer på löpband, för att man har ett begränsat område (bana) att hålla sig till.
Quote from Funbeat user on 17 January 2008, 13:35Jag är lite delad när det gäller löpbandet...... intervaller går mycket bättre på löpbandet, jag håller samma hastighet (såklart) hela intervallen och benen liksom går på av sig själva. Dessutom blir det lite variation då man joxar med farten, inte lika t
Jag är lite delad när det gäller löpbandet...... intervaller går mycket bättre på löpbandet, jag håller samma hastighet (såklart) hela intervallen och benen liksom går på av sig själva. Dessutom blir det lite variation då man joxar med farten, inte lika t
Quote from Funbeat user on 17 January 2008, 13:40Jag följde en instruktör och en "första-gångs-gymmare" på deras genomgång av alla gymmets maskiner när jag sprang på bandet igår, det var lagom meditativt för mig.
Sedan är jag en riktigt flack-löpare så att detta med att det aldrig kommer en backe, trot
Jag följde en instruktör och en "första-gångs-gymmare" på deras genomgång av alla gymmets maskiner när jag sprang på bandet igår, det var lagom meditativt för mig.
Sedan är jag en riktigt flack-löpare så att detta med att det aldrig kommer en backe, trot
Quote from Funbeat user on 21 January 2008, 21:16På tal om att springa inomhus - undrar litev ad s om är mest "verklighetstroget" - att springa på löpband - eller att springa på inomhus 200ms bana en motsvarande sträcka?
Banan borde väl ändå motsvara utomhus löpning mer än att springa på ett löpband?
På tal om att springa inomhus - undrar litev ad s om är mest "verklighetstroget" - att springa på löpband - eller att springa på inomhus 200ms bana en motsvarande sträcka?
Banan borde väl ändå motsvara utomhus löpning mer än att springa på ett löpband?
Quote from Funbeat user on 21 January 2008, 21:37Även om bana skulle kunna ses som ett utdraget löpband är banlöpning mer likt att springa ute än på löpband. Skillnaden mot löpband är att du står för fartkontrollen. Sedan är en 200-metersbana oftast väldigt speciell med sin doserade kurva. Springer man
Även om bana skulle kunna ses som ett utdraget löpband är banlöpning mer likt att springa ute än på löpband. Skillnaden mot löpband är att du står för fartkontrollen. Sedan är en 200-metersbana oftast väldigt speciell med sin doserade kurva. Springer man
Quote from Lotta Lindström on 21 January 2008, 22:07Inte många kurvor på ett löpband 😉
Inte många kurvor på ett löpband 😉
Quote from Funbeat user on 22 January 2008, 00:51ta patent på det sara. tycker jag inte är en dum idé alls. lägg till en fläkt så får du vindmotståndet och en fin miljö istället för dem trista diagrammen på displayen.
ta patent på det sara. tycker jag inte är en dum idé alls. lägg till en fläkt så får du vindmotståndet och en fin miljö istället för dem trista diagrammen på displayen.
Quote from Lotta Lindström on 22 January 2008, 08:37😀 (t+)
Är nog inte tillräckligt teknisk för det. Men jag funderar faktiskt på att börja bearbeta mitt gym att installera en storbildstv eller åtminstonde en väggmålning så man har något att titta på när man springer.
😀 (t+)
Är nog inte tillräckligt teknisk för det. Men jag funderar faktiskt på att börja bearbeta mitt gym att installera en storbildstv eller åtminstonde en väggmålning så man har något att titta på när man springer.