Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFart på löpband....
You need to log in to create posts and topics.

Det enklaste är väl att svinga upp mobilen, dela 60 med tempot.

60/5 = 12
60/4 = 15
60/4.5 = 13.33...

Eller så gör man det i hövvet! 😉

Hm, det där borde en händig person redan gjort som ett litet javaprogram som man kan ha i mobilen... Du vet, starta kalkylatorn, hitta var +-/* ligger någonstans, och sedan knappa in onödigt många siffror, det känns lite jobbigt... (H)

min mobil har omvandlare om jag nu skulle få för mig att hålla på med sånt trassel

Jag är helt nybörjare på löpband och sprang ett av mina första pass någonsin förra veckan. Jag tyckte inte alls det stämde med farten jag håller ute. Om jag la mig på 10 km/h fick jag springa betydligt fortare än vad jag skulle göra ute. Det var betydligt

Dessvärre är de flesta löpband där ute felkalibrerade, vilket är lite trist. Sedan är det generellt sett lite lättare att springa på bandet då du inte har något luftmotstånd. Många kompenserar det med att ha ca 1% lutning när de springer.

Jag tycker det är ruskigt mycket jobbigare att springa på löpband.
Flåsar som en gnu efter bara 5 min.
Har numera lovat mig själv att inte köra ett enda träningspass på bandet.
Siktar på Stockholm Marathon i maj 😀

Jag sprang på löpband hela vintern innan Göteborgsvarvet och upplevde det som ett smidigt men tråkigt sätt att springa. Lutning och olika hastigheter fick man laborera fram till själv för att det skulle bli lagom motstånd.

Sen när det blev barmark trodde

Jag kommer förmodligen inte springa speciellt mycket mer på löpband eftersom jag bor i Skåne där man kan springa ute nästan hela året, men det var ändå en märklig upplevelse. Jag skulle tippa att 8 km/h inne motsvarade en ansträngningsnivå för mig där jag

Det är ju jobbigare att springa inomhus på band för att man inte får vindmotståndet som kyler ner en till vettiga temperaturer. Jag blir nästan blötare när jag springer på badhusets gym än när jag simmar i dess pool. Hu!

Det går att se det negativa i allting!
Men jag ska försöka tänka tvärtom nästa gång jag springer i motvind: Vad skönt med lite svalka!