Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Mycket bra synpunkter Mats! Jag är bland de första att ge alla barfotisar & 5-F cred för att ni bryter ny mark och läxar upp en hel miljardindustri.

Men det handlar ju om hela tillvaron inklusive hårda golv hemma & på jobbet, tunga fordon som pressar ih

Börje: jag har sprungit en hel del i både fivefingers och är uppe i snart sju mil i mina aquasocks som jag köpte för inte så många veckor sedan, men jag anser dem inte vara bra löparskor att köra trailultra i. Jag gillar att foten känns lite skyddad mot a

Jag vet Fredrika - tyckte bara att du borde haft med dem i uppräkningen ovan.

😉

/B.

Jag ser dem mera som träningsredskap, inte som löparskor. Kanske sprang fem mil totalt i fjol i fivefingers, och som sagt nu har det blivit mycket aquasocks. Så ingen känner sig lurad 🙂

Jag flikar bara in här i diskussionen, om hur det har gått...

Har mailat butiken i Kristianstad, som numera är Runner´s Store, och beskrivit mina besvär och min teori om skorna, och fick till svar att jag var välkommen dit med kvitto och skor, så skulle

"Jag är den kale Stockholmaren" -Vilken härlig historia och som den ende som är on topic på bra länge så behöver du ju knappast be om ursäkt för nåt 😉

Jag har under min relativt korta tid som löpare sprungit med skor med pronationsstöd.
Fick dock problem med just Asics 2140: kraftig smärta i skenbenet (stressfraktur?). Jag lade de dyra nyinköpta på hylllan och sprang i mina gamla 1130 (med lättare prona

Köpte just en Plimsoll-sko för 360 kr. Det är den skotyp som Gordon Pirie omnämner i "Running fast and injury free" och som jag tror han även kan ha tagit en del OS-medaljer med under 50-talet. Idag ett ganska billigt sätt att pröva på att springa med ick

När vi ändå kapar tråden.

Jag körde en ToR till jobbet idag med mina Feelmax Osma. Man kände nära nog varenda gruskorn som låg kvar på asfalten. Lustigt. Jag sprang lite på vägmarkeringarna också för att känna om jag spårade och det kändes faktiskt som

Anders, no worries! Alla andras trådar kapas så varför inte mina. 😉

Jag är mer än nöjd med den feedback jag har fått av alla FB-medlemmar som kan vittna om liknande bekymmer. Imorrn styr jag till Kristianstad med Asicsen i handen OCH de gamla Nike Air s