Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Anders: Den låga medelåldern på 35 år berodde mycket på den höga spädbarnsdödligheten. Av de som väl överlevde sin barndom levde många till längre än 35 år.

Enligt Chrstopher McDougall sa toppar vi vår uthållighet vid ca 27 år, varefter den långsamt fall

Jag hade en diskussion tidigare om just Asics 2140 var bl a Sylvia var inblandad och jag känner precis lika inför denna sko.

För mig är det inga problem med skon...OM jag håller mig under en mils löpning vilket jag har problem med då jag gillar att kuta.

Lars: Jo absolut är det så. Men fotens evolutionära grundutformning kan vara mycket äldre än så, kanske grundlagd redan då idag kända eller okända förfäder t.ex. kan ha varit förhållandevis små bytesdjur på två ben. Eller senare. Det jag menar är att fote

Lioa: jag kör med tävlingsskor hela tiden. Och då snackar vi ändå ultra... 🙂

Lioa80:

Räcker det med orange färg på dom här skorna?:D

Ska bli mina nya vårpuppor.

Edit: Äh, funkade inte att klistra in som bild, här kommer en länk istället.

http://www.loplabbet.se/system/search/product.asp?id=1807#

Samma här, jag kör bara lätta racers (i nuläget Nike Air Zoom Streak XC 2) och har inga problem alls med det.
Jag skulle säga att det inte tar sådär jättelång tid att vänja sig vid lätta racers och att ha dem på varje pass. Har man bara rätt steg för det

Anders, jag skulle kunna säga såhär:

Mars 2007-December 2007: Tjocksko med pronationsstöd (Puma Complete Tenos)

December 2007-Sommaren 2008: Lättvikstrainers (NB 902/903) varvat med tävlingsskor (Asics DS Racers) på kortare pass. Maran i lättviktstraine

Jättesnygga Fia-Lotta!
Jag gillar orange och delvis för att irritera min pojkvän/träningspartner som gillar svartskalan 😉

Jag är intresserad av barfota/minimalistlöpning och racers verkar vara ett bra mellansteg, ska kolla runt lite 🙂

Anders sa:
"-Dagens värld har mycket mer hårdgjorda ytor och därför blir det tuffare för fettkuddarna än det var på stenåldern.
-Medellivslängden var på stenåldern runt 35 år, vi blir i runda slängar dubbelt så gamla idag.
-Bortsett från en mycket liten a

Fredrika,

när går du över till fivefingers då?

😉

/B.