Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag håller med, men den vertikala rörelse som man känner som löpare är när bålen (och därmed huvudet) rör sig vertikalt. Jag tror man ska undvika det, vilket man gör genom att skjuta ifrån så lite som möjligt (i förhållande till farten) och vara avspänd i

principles of Natural Running with Dr. Mark Cucuzzella

principles of Natural Running with Dr. Mark Cucuzzella

Jag har kollat på Cucuzella tidigare och tyckte han verkar ha hyfsad koll, men han har inte förstått hur mycket som sker med automatik. Hans egen löpning ser onödigt forcerad ut om man tittar noga. Se t ex från sidan efter drygt 40 sekunder i filmen. Jag

hmm!
så du menar att tex Paula Radcliffe ser harmonisk ut i sin löpning?
hon springer ju som en skruvkork.

alla löpare har sin egen stil.

"hon springer ju som en skruvkork"

😀

Att alla har sin löpstil betyder ju inte att alla har en bra löpstil. Vad som är en bra löpstil är individuellt, men det betyder inte att alla har hittat sin individuella bästa löpstil. Och att någon är bra bevisar

Som Göran säger, jag menar förstås inte alla elitlöpare ser harmoniska ut, men de flesta ser mer harmoniska ut än Cucuzella.

Jag har tittat och lyssnat på Cucuzellas film igen och jag tycker som helhet att den är väldigt bra. Jag vet ingen bättre beskri

och det va just det jag ville komma till.

...och den punkten backar jag mer än gärna på. Eller jag vet inte om det är att backa, för det jag sade från första början i denna tråd var att hälkicksövningar är bra. Men jag är med på att de nog inte är bra för att man aktivt ska lyfta hälen från marke