Quote from Funbeat user on 6 September 2008, 19:27Jag fick ett program för att bli snabbare på 5 km som följetong i iForm ivåras, och så finns ju szalkais program för 5 km också, så jag funderar på att köra ett sådant framöver, kanske med längre långpass, och sedan gå tillbaka till 10-km-program igen? Ka
Jag fick ett program för att bli snabbare på 5 km som följetong i iForm ivåras, och så finns ju szalkais program för 5 km också, så jag funderar på att köra ett sådant framöver, kanske med längre långpass, och sedan gå tillbaka till 10-km-program igen? Ka
Quote from Funbeat user on 7 September 2008, 18:10Kristina BK:
Det här var länge sedan men jag vill minnas att det var minst tre-fyra veckor med långa intervall med gång. Men det kan ha verit så mycket som sex veckor också. Minns inte nu längre, kommer bara ihåg den där smärtan som kändes som om en kniv
Kristina BK:
Det här var länge sedan men jag vill minnas att det var minst tre-fyra veckor med långa intervall med gång. Men det kan ha verit så mycket som sex veckor också. Minns inte nu längre, kommer bara ihåg den där smärtan som kändes som om en kniv
Quote from Funbeat user on 7 September 2008, 22:26Ok gott folk..inte lätt det här..
Nemas problemas Christer
Vet inte Lingling, får smygkolla hur du tycker att det funkar:-)
Hurtbulle; "För uthållighet, för dina leder etc etc tränar du LSD" gaaahhh mina knäleder vill inte :@ dom kanske hellre vill vara s
Ok gott folk..inte lätt det här..
Nemas problemas Christer
Vet inte Lingling, får smygkolla hur du tycker att det funkar:-)
Hurtbulle; "För uthållighet, för dina leder etc etc tränar du LSD" gaaahhh mina knäleder vill inte :@ dom kanske hellre vill vara s
Quote from Funbeat user on 8 September 2008, 07:41Kristina: Det gäller naturligtvis om man har leder som klarar det och som är friska! Vad jag menade är att LSD-träningen har ett annat syfte än snabbhetsträning! Så mitt svar var egentligen positivt för dej: Du behöver inte LSD-träningen för att bli snabb
Kristina: Det gäller naturligtvis om man har leder som klarar det och som är friska! Vad jag menade är att LSD-träningen har ett annat syfte än snabbhetsträning! Så mitt svar var egentligen positivt för dej: Du behöver inte LSD-träningen för att bli snabb
Quote from Funbeat user on 8 September 2008, 08:51Ja men hur definierar man LSD då (förutom long slow distance)?
Det måste ju inte vara ett riktigt långt pass med avseende på sträcka-tid. De passen kanske bara kunde vara lite-lite längre och lite långsammare.
En sak som jag har upptäckt den senaste tid
Ja men hur definierar man LSD då (förutom long slow distance)?
Det måste ju inte vara ett riktigt långt pass med avseende på sträcka-tid. De passen kanske bara kunde vara lite-lite längre och lite långsammare.
En sak som jag har upptäckt den senaste tid
Quote from Funbeat user on 8 September 2008, 10:42Håller med Anna-Karin här. Att springa långsammare än man är van vid kan vara en pina för kroppen och psyket. Men det är också nåt man bör lära sej, att hitta en ekonomisk löpstil för alla farter.
Håller med Anna-Karin här. Att springa långsammare än man är van vid kan vara en pina för kroppen och psyket. Men det är också nåt man bör lära sej, att hitta en ekonomisk löpstil för alla farter.
Quote from Funbeat user on 8 September 2008, 12:23jag smyger mig in med en liten fråga här...
ni som springer så där väldigt långt, hur långa "måste" era kortpass vara för att det ska kännas värt det?
jag smyger mig in med en liten fråga här...
ni som springer så där väldigt långt, hur långa "måste" era kortpass vara för att det ska kännas värt det?
Quote from Funbeat user on 8 September 2008, 12:26Måste nog erkänna att jag är en såndär som springer långt och länge, och jag är nog lite rubbad för jag känner mig inte nöjd om jag inte fått jogga i minst 40 minuter. Sträckan är oväsentlig, mer eller mindre, för hur långt du hinner beror ju på vilket te
Måste nog erkänna att jag är en såndär som springer långt och länge, och jag är nog lite rubbad för jag känner mig inte nöjd om jag inte fått jogga i minst 40 minuter. Sträckan är oväsentlig, mer eller mindre, för hur långt du hinner beror ju på vilket te
Quote from Jonny Persson on 8 September 2008, 12:27Vet inte om jag springer väldigt långt men jag kör väldigt sällan pass som är kortare än 9 km...
Vet inte om jag springer väldigt långt men jag kör väldigt sällan pass som är kortare än 9 km...
Quote from Catharina Brattlin on 8 September 2008, 12:31Jag springer ytterst sällan mindre än 7-8 km. Vid tidsbrist en slinga i skogen som är 5,2 km.
I mitt fall beror det på att jag "kommer igång" först efter 3-4 km. Och då kan jag ju inte bara springa hem efter uppjoggen...men all löpträning är "värd"...ol
Jag springer ytterst sällan mindre än 7-8 km. Vid tidsbrist en slinga i skogen som är 5,2 km.
I mitt fall beror det på att jag "kommer igång" först efter 3-4 km. Och då kan jag ju inte bara springa hem efter uppjoggen...men all löpträning är "värd"...ol