Quote from Bjarne Lewin on 3 September 2008, 15:09Du är en vinnare jämfört med alla soffpotatisar oberoende om du springer 5 km eller 20 km! Din kropp mår mycket bättre! Blodfetterna sjunker, insulinresistensen sjunker, blodtrycket sjunker (hos många). Hyn blir vackrare. Du klarar bättre av stressiga per
Du är en vinnare jämfört med alla soffpotatisar oberoende om du springer 5 km eller 20 km! Din kropp mår mycket bättre! Blodfetterna sjunker, insulinresistensen sjunker, blodtrycket sjunker (hos många). Hyn blir vackrare. Du klarar bättre av stressiga per
Quote from Funbeat user on 3 September 2008, 15:18Jag har också gått ner till att springa lite kortare sträckor, eftersom jag tappade lusten att springa långt. Så nu springer jag runt 20 till 40 min istället på de kortare rundorma, på band. Då kommer man ju sig runt 4-6 km.
Jag känner att jag helt tapp
Jag har också gått ner till att springa lite kortare sträckor, eftersom jag tappade lusten att springa långt. Så nu springer jag runt 20 till 40 min istället på de kortare rundorma, på band. Då kommer man ju sig runt 4-6 km.
Jag känner att jag helt tapp
Quote from Elias Engqvist on 3 September 2008, 16:14Det finns ju inget som säger att man är bättre människa om man springer långt än om man springer kort. Däremot blir det ju inte särskilt många minuters träning om man springer 3*4km i veckan tex - då kanske man får lägga in annan träning eller mer löpning
Det finns ju inget som säger att man är bättre människa om man springer långt än om man springer kort. Däremot blir det ju inte särskilt många minuters träning om man springer 3*4km i veckan tex - då kanske man får lägga in annan träning eller mer löpning
Quote from Camilla Höög on 3 September 2008, 16:16Varför sluta precis när man har värmt upp 🙂
Varför sluta precis när man har värmt upp 🙂
Quote from Elias Engqvist on 3 September 2008, 16:23Det brukar vi säga då vi simmat 3,8km och sen cyklat 180, så då springer vi en bit...
Det brukar vi säga då vi simmat 3,8km och sen cyklat 180, så då springer vi en bit...
Quote from Funbeat user on 3 September 2008, 20:48Det är ju det att det blir mindre träning. Jag har svårt att hålla mig till kortare tid. Men jag försöker.
Det är ju det att det blir mindre träning. Jag har svårt att hålla mig till kortare tid. Men jag försöker.
Quote from Funbeat user on 3 September 2008, 21:53Angående knäproblem, så hade jag en gång en nerv i kläm som gav sig till känna punktligt efter 4-5km och effektivt hindrade mig att springa längre. Efter att ha testat långa intervall (8min jogging 2 gång) så kunde jag springa i en timme utan problem. Eft
Angående knäproblem, så hade jag en gång en nerv i kläm som gav sig till känna punktligt efter 4-5km och effektivt hindrade mig att springa längre. Efter att ha testat långa intervall (8min jogging 2 gång) så kunde jag springa i en timme utan problem. Eft
Quote from Funbeat user on 4 September 2008, 23:42Martin W
- Schysst, vad kul och bra gjort av dig!- Per -
“…de som springer kortare sträckor eller i ett behagligare tempo inte har samma behov att ställa frågor, eftersom deras kroppar har större chans att klara sej utan skador?“
- Har inte tänkt så,
Martin W
- Schysst, vad kul och bra gjort av dig!
- Per -
“…de som springer kortare sträckor eller i ett behagligare tempo inte har samma behov att ställa frågor, eftersom deras kroppar har större chans att klara sej utan skador?“
- Har inte tänkt så,
Quote from Elias Engqvist on 5 September 2008, 00:24Oj Kristina, jag fick för mig att du skrev att du tänkte träna 2ggr i veckan men då missuppfattade jag nog - glöm allt - allt är förlåtet...
Oj Kristina, jag fick för mig att du skrev att du tänkte träna 2ggr i veckan men då missuppfattade jag nog - glöm allt - allt är förlåtet...
Quote from Funbeat user on 5 September 2008, 09:13Kristina: Långpass är bra och stärker uthålligheten. Men du MÅSTE inte springa det för att bli snabb på milen.
För uthållighet, för dina leder etc etc tränar du LSD
För snabbhet tränar du just snabbhetFörenklat! 🙂
Kristina: Långpass är bra och stärker uthålligheten. Men du MÅSTE inte springa det för att bli snabb på milen.
För uthållighet, för dina leder etc etc tränar du LSD
För snabbhet tränar du just snabbhet
Förenklat! 🙂