Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tack gänget för uppmuntran, känns härligt att höra!

Ibland går det lite snabbt och lätt att missa ordskojerier, inte arg på dig DavidJ jag skrev ju om KORTlöpning även om jag inte riktigt menade race i butikerna;)

Fia-Lotta Hurtbulle, Fny o ni andra so

Kristina, jag har gått ner 17kg på 17 veckor nu, främst genom "kortare" löppass (3-6km). Så visst går det. Men blandade med lite styrketräning hemma, och bra kosthållning. Kolla i min träningskalender så ser du hur jag tränat.

Klart det är meningsfullt att löpträna så kallat korta sträckor, under förutsättning att man själv vill, tycker det är roligt och att kroppen håller för det. Det är de som springer toksnabbt och/eller toklångt som hörs mest, men det kanske beror på att de

jag springer 5-8km när jag springer nu för tiden.(oftast ca 7) När jag började så var målet varje gång att springa(jogg..)/gå 5 km..det brukade väl ta ca 40minuter..nu springer jag 7km på samma tid, så visst går det att bli snabbare/uthålligare/bättre löp

"Fia-Lotta Hurtbulle, Fny o ni andra som lubbar några/max typ 5 km, är det för konditionens skull/kan man bli snabbare fast man inte kör långpass?"

Kristina: Såg din fråga först nu. Nja, mer än 5 km har jag nog tänkt ägna mig åt iofs, inte längre än en h

Man ska över huvud taget inte stirra sig blind på hur långt eller hur fort andra joggar/springer, alla har vi ju olika förutsättningar och mål med träningen. Jag skulle gladeligen springa längre, men jag är inte riktigt där än. Det betyder dock inte att j

Minns ngt som stod om det där med tidsfaktorn också; att om man faktiskt har dåligt med tid i sin vardag så är det smartare att rikta in sig på att springa t ex 5 km, än långa sträckor.
Själv är jag just nu inne på tanken att satsa mer på att springa fort

Jag börjad springa typ halvvägs in i Juni och har sprungit två ggr i veckan sedan dess och suksesivt ökat sträckan. Nu är jag uppe på 5 km/ pass. Jag är nöjd men längre ska det bli men jag ökar sträckan relativt långsamt för att undvika skador mm..:-)

Överväg att springa 3 ggr/vecka ev. istället för att öka sträckan - det bör ge dig mer i kondition - givet allt annat lika!

Att springa ska vara lite jobbigt och mycket roligt.
Spring den längd du gillar,
det ska vara en njutning för både kropp och själ.
Känn inte att det inte "duger", jag springer inte milen hela tiden.
Även om jag tycker det är roligt.
Det är min form av me