Quote from Guest on 7 July 2009, 07:41Hej,
Jag skulle vilja ha tips på träningsschema då jag den 15 augusti ska springa midnattsloppet. Är inte van att springa ute utan springer främst på löpband och har klartat 10 km på löpband. Tänkte börja springa utomhus inför loppet. Har 5 veckor på mig
Hej,
Jag skulle vilja ha tips på träningsschema då jag den 15 augusti ska springa midnattsloppet. Är inte van att springa ute utan springer främst på löpband och har klartat 10 km på löpband. Tänkte börja springa utomhus inför loppet. Har 5 veckor på mig
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 07:51Krångla inte till det!
Du behöver inget särskilt program om du klarat 10 km på löpband, det enda du behöver är att ge dig ut och springa ute istället.
Det kommer kanske kännas ovant de första veckorna men på ett par veckor är du van och springer säkert di
Krångla inte till det!
Du behöver inget särskilt program om du klarat 10 km på löpband, det enda du behöver är att ge dig ut och springa ute istället.
Det kommer kanske kännas ovant de första veckorna men på ett par veckor är du van och springer säkert di
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 07:57Jag håller med AT. Jag springer inne i princip hela vintrarna och har gett mig ut och sprungit både marathon och 30 km terränglöpning direkt efter vinterlöpbandslöpningen - utan problem. 🙂
Det kommer gå galant! (t+)
Jag håller med AT. Jag springer inne i princip hela vintrarna och har gett mig ut och sprungit både marathon och 30 km terränglöpning direkt efter vinterlöpbandslöpningen - utan problem. 🙂
Det kommer gå galant! (t+)
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 09:23Hej Golli,
Är ambitionen bara att klara midnattsloppet kan du i princip vila dig i form 😉 eftersom du klarar 10k på löpband. Har du lite mer ambition typ klara ML under x minuter behöver du kanske lite specifik träning...
En bra grej kan är dock att sp
Hej Golli,
Är ambitionen bara att klara midnattsloppet kan du i princip vila dig i form 😉 eftersom du klarar 10k på löpband. Har du lite mer ambition typ klara ML under x minuter behöver du kanske lite specifik träning...
En bra grej kan är dock att sp
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 11:15Det låter som om du kollat på olika träningsprogram eftersom du nämner uppläggen. En tanke är då att eftersom du redan klarar att springa sträckan (och inte behöver träna upp _den_ biten) skulle kunna välja ut några pass ur programmet /-en och köra dem. K
Det låter som om du kollat på olika träningsprogram eftersom du nämner uppläggen. En tanke är då att eftersom du redan klarar att springa sträckan (och inte behöver träna upp _den_ biten) skulle kunna välja ut några pass ur programmet /-en och köra dem. K
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 12:09Jag, som också ska springa midnattsloppet och just har avslutat ett program som ledde fram till 5km i sträck har planerat att göra två saker:
1) träna mer backträning (det är en gryyym backe på ML. iaf om man springer i Stockholm) och det tänker jag göra
Jag, som också ska springa midnattsloppet och just har avslutat ett program som ledde fram till 5km i sträck har planerat att göra två saker:
1) träna mer backträning (det är en gryyym backe på ML. iaf om man springer i Stockholm) och det tänker jag göra
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 12:47Jessie, jag har ju sagt till dig att det inte är någon "grym" backe på Midnattsloppet 🙂 Backar finns men jag upplevde de inte som grymma de 7 gånger jag har sprungit där.
Jessie, jag har ju sagt till dig att det inte är någon "grym" backe på Midnattsloppet 🙂 Backar finns men jag upplevde de inte som grymma de 7 gånger jag har sprungit där.
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 15:24Kalle, vad är det man tränar upp med stegringslopp och fartlek?
Kalle, vad är det man tränar upp med stegringslopp och fartlek?
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 15:54Stegringslopp tränar framför allt löptekniken, och fartlek kan man lite vagt säga tränar konditionen.
Om du bara vill ha två pass i veckan skulle jag välja Kalles 12km-jogg och 8km med fartlek. Stegringslopp ska inte vara särskilt jobbiga, utan mest tekn
Stegringslopp tränar framför allt löptekniken, och fartlek kan man lite vagt säga tränar konditionen.
Om du bara vill ha två pass i veckan skulle jag välja Kalles 12km-jogg och 8km med fartlek. Stegringslopp ska inte vara särskilt jobbiga, utan mest tekn
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 16:41..och jag har ju sagt till dig Leif att de ändrat bansträckningen i år. Sen är det också en definitionsfråga vad som är en grym backe för dig respektive mig. Sådeså.
..och jag har ju sagt till dig Leif att de ändrat bansträckningen i år. Sen är det också en definitionsfråga vad som är en grym backe för dig respektive mig. Sådeså.