Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

E lite sugen på denna...
http://www.blocket.se/goteborg/MATHJUL__Trumeter__22525675.htm?ca=15&w=1&last=1

Men jag skulle nog känna mig lite löjlig när jag kontrollmätte mina rundor.

Som den petimeter jag är vill jag bara försynt påpeka att accelerometern även klarar av att mäta retardationen.

Det är motiverande att höra att det tex bara är 1 km kvar man drivs på..det är därför jag föredrar löpbandet jmf med att springa ute. Då hjälper det med en Nike+iPod.

Med risk för att det här spårar ur till en fysikdiskussion kan jag också försynt påpeka att retardation (alltså inbromsning) är en sorts acceleration, bara i motsatt riktning mot färdriktningen. Att svänga är också en sorts acceleration i fysikalisk menin

Pontus, vågar man fråga vad du jobbar med?

Jag har aldrig jobbat med fysik, det är bara minnen från studietiden. Jag är systemutvecklare.

Min bror har däremot doktorerat i mekanik, så jag kanske har några bra gener. 🙂

Sen är ju som tur vad accelerometern lite selektiv, eftersom den inte mäter (alternativt kompenserar för) den acceleration som orsakas av tyngdkraften och gör att vi stannar på jorden och inte fortsätter i tangentens riktning ut i rymden, inte helt olikt

Linda> Det ser jag fram emot. Tror jag. 😉

För er info tog det 1 vecka att gå från löpbandet till löpspåret..tiden däremot ser inte bra ut..så nästa steg är att förbättra den 🙂