Quote from Funbeat user on 8 July 2009, 22:19Vet du att löpbandet är kalibrerat? Annars kanske din Nike+ inte blir rätt kalibrerad.
Vet du att löpbandet är kalibrerat? Annars kanske din Nike+ inte blir rätt kalibrerad.
Quote from Funbeat user on 8 July 2009, 22:31Oj det har jag inte ens tänkt på..utgick från det med tanke på att det är på sats..menar det behöver inte var på håret rätt men ungefär.
Oj det har jag inte ens tänkt på..utgick från det med tanke på att det är på sats..menar det behöver inte var på håret rätt men ungefär.
Quote from Funbeat user on 8 July 2009, 22:34Ja, det är klart. Det var bara det att jag hörde av nån här att vissa löpband typ kalibreras endast när de köps in och då visar de rätt mycket fel efter ett tag.
Du kan ju fråga på gymmet om de brukar kalibrera löpbanden och hur ofta det görs. Då vet du s
Ja, det är klart. Det var bara det att jag hörde av nån här att vissa löpband typ kalibreras endast när de köps in och då visar de rätt mycket fel efter ett tag.
Du kan ju fråga på gymmet om de brukar kalibrera löpbanden och hur ofta det görs. Då vet du s
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 20:35Golli, du kan inte kalibrera din Nike+ på löpband. Sensorn mäter när din fot är stilla på marken vilket den aldrig är på ett löpband, till skillnad mot när du springer "på riktigt"
Golli, du kan inte kalibrera din Nike+ på löpband. Sensorn mäter när din fot är stilla på marken vilket den aldrig är på ett löpband, till skillnad mot när du springer "på riktigt"
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 21:01Trodde den mätte ens kliv på något vis sen så kunde jag ange 2km när jag sprungit det. Förklara gärna närmare ..vill gärna kalibrera den rätt.
Trodde den mätte ens kliv på något vis sen så kunde jag ange 2km när jag sprungit det. Förklara gärna närmare ..vill gärna kalibrera den rätt.
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 21:56Mät upp en lämplig sträcka utomhus och kalibrera den där. 400m räcker bra.
Mät upp en lämplig sträcka utomhus och kalibrera den där. 400m räcker bra.
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 22:17ah okay, det enda sättet jag kan komma på är med Rita träningsrunda men det blir väldigt ungefärligt..annars så måste man väl hitta en uppmätt bana.
ah okay, det enda sättet jag kan komma på är med Rita träningsrunda men det blir väldigt ungefärligt..annars så måste man väl hitta en uppmätt bana.
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 22:23Har du nån IP i närheten, de brukar ju ha 400m eller 800 m banor där.
Har du nån IP i närheten, de brukar ju ha 400m eller 800 m banor där.
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 22:53Tror det ska finnas en vid karlbergs hinderbana..
Tror det ska finnas en vid karlbergs hinderbana..
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 23:02Jag antar att du tänker på rundbanan kring fotbollsplanen i Karlbergsparken. Jag vet inte exakt hur lång den är, men om du ändå är vid Karlberg är det bara någon kilometer till Kristinebergs IP där du har en garanterat exakt 400m-bana.
Jag antar att du tänker på rundbanan kring fotbollsplanen i Karlbergsparken. Jag vet inte exakt hur lång den är, men om du ändå är vid Karlberg är det bara någon kilometer till Kristinebergs IP där du har en garanterat exakt 400m-bana.