Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFrån otränad till tränad
You need to log in to create posts and topics.

Jag kunde inte springa 5 km när jag började jogga i våras. Jag följde ett schema där man joggade 60 sekunder i början tror jag (gick sen i 90 sekunder och så upprepade man typ 8 ggr).

Nu har jag en runda på 5,2 km och den tar ca 38 minuter.

Första gången jag orkade jogga 5km i ett sträck utan att gå tog det nog runt 45 min.
Som bäst har jag gjort 30.33 min (på Lidingö Tjejlopp för nått år sen låg jag precis under 30 min när jag kom till 5 km markeringen, men det räknas inte...). I år har jag

spriger numer femma på 27-28 min
för några år sedan tog jag den på 25 och målet är att komam dit igen.
fan vilken bra tråd, nu blev jag motiverad att ge mig ut och springa idag!

Första gången jag motionssprang öht (förutom lumpen) var för c:a 37 år sen. Då sprang jag 3 km på c:a 9 minuter - trodde jag - det visade sig att jag hade tagit fel på spårmarkeringarna och jag hade sprungit 1.5km-slingan! Iofs ganska backig (Den som bör

Första gången (för 2,5 år sedan) jag sprang 5km tog det säkert 40 minuter och det var jättejobbigt. 5 veckor senare hade jag kommit ner på 35 minuter på distansen. Veckan därpå gav jag mig på milen istället och sen vart jag såld på distans...

Idag spring

Jag sprang för första gången (hade aldrig sprungit tidigare) i maj 2001 på Vårruset (5 km?) i Växjö. I mina aerobicskor!! Hängde med bara för att kollerna skulle dit och fick en måltid på strax under 37 minuter. Kände mig OK efteråt, men fick grym träning

Jag kunde så klart inte heller springa 5 km i sträck när jag var helt otränad. Däremot är jag begåvad med snabb gång, därför gick det ganska fort för mig även helt otränad. Min snabba gång har också varit ett hinder för mig att börja springa, när jag spri

Ja, Stina. Att orka springa 5 km utan att gå behöver inte vara det snabbaste sättet att sig fram på. Jag har fått bättre tider på tex 2,5 km när jag kombinerat gång och löpning, tex gått snabbt uppför och sprungit nerför.

När jag började springa regelbundet i januari 2008 tog det ungefär 40 minuter för mig att springa 5 km

Nu springer jag det på 30-31 minuter i ganska behagligt tempo.
har inte försökt pressa nån snabb tid på 5 km kanske ska testa nån dag för skojs skull

Tog för första gången tid på 5 km förra veckan. 26:02 blev tiden. Springer sällan men cyklar dessto mer. Tänkte försöka komma ner under 25 iallafall under hösten.