Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFrån otränad till tränad
You need to log in to create posts and topics.

Min första 5-km var Blodomloppet i Borlänge i år och plattare bana har nog aldrig skådats? Sprang den då på dryga 33 minuter. Hemmabanan däremot har jag aldrig klarat under 35 och första gången runt den tog 38 minuter.

Pers på 5km är nu 31:08. Jag siktar

Hur snabbt sprang ni 5 km när ni var nybörjare?
Började springa Okt-07 och först gången jag klarade 5 km var Jan-08, då på 37 min

Hur lång tid har det tagit för er att komma till den nivå ni ligger på idag?
2 år och jag klarar nu av ½mara och Lidinglop

Jag hade aldrig sprungit tidigare när jag sprang 5 km på lite under 37 minuter.

Vad gäller "nivån idag" har jag liksom stannat på halvmaradistansen av nån anledning. Gick från 5 km till 21 km på fem månader under 2007...och kommer inte längre. Inte menta

Ja själv vi medelålders...ehhe...har ju lite svårt att komma ihåg dom här första stegen å distanserna. Vi gjorde ju dom här grejerna i lumpen men det enda jag har av det är en kompaniorientering som vann över 8,4 km på en tid runt 60 min.
De va då de liks

Jag började i augusti, och kunde knappt jogga 2-3 minuter på raken utan att bli helt slut. Helt otränad var jag inte, men uppenbarligen hade jag inte tränat nåt som var av nytta i löpning 😉
Nu kommer jag runt 5km på nånstans kring 33-35 minuter. Då är j

Som otränad sprang jag inte 5 km. En riktigt otränad person klarar inte det. Många här som anser att det var otränade har en lite annan referens. Numera är jag småtränad (om man kan säga så) men har inte kollat tiden på 5 km på ett tag. Skulle troligen bl

Nybörjare och otränad har jag nog aldrig varit. Visst har det varit partier jag tränat på dåligt men skulle tro att jag sedan mitten av 60-talet alltid klarat av 5km på 30min. I år tänkte jag komma under 20min, men så blev det tyvärr inte.

1983, som 17-åring, sprang jag milen på 38 minuter. I år ska jag försöka komma ner på 48 minuter (#)

Min första 5km gick på trettiofem minuter. Det var 2007. I våras sprang jag vårruset i Malmö på 30:15 och förra året samma lopp på 28:51.

Trodde jag var diskvalificerad att svara men sen såg jag Leifs inlägg. 🙂 Jag har nog aldrig varit otränad förutom slappaåret 97. 92 sprang jag mitt första millopp på tid, ca 49:xx och i modern tid sprang jag 2004 på 42:55 och i år är 40:06 bästa resulta