Quote from Funbeat user on 17 October 2009, 11:23"Började springa Okt-07 och först gången jag klarade 5 km var Jan-08, då på 37 min"
Första tiderna på 2½ var på 20 minuter => mer än 40 minuter, troligen minst 44 min
"Började springa Okt-07 och först gången jag klarade 5 km var Jan-08, då på 37 min"
Första tiderna på 2½ var på 20 minuter => mer än 40 minuter, troligen minst 44 min
Quote from Funbeat user on 17 October 2009, 11:53Leifa - året är inte slut ännu!
Leifa - året är inte slut ännu!
Quote from Funbeat user on 17 October 2009, 18:09Att man kan bli bättre och bättre även om man inte är så ung verkar klart. En fråga som ligger lite mellan raderna i tråden är ju vilka utvecklingsmöjligheterna är. Själv har jag under mitt första år som motionslöpare minskat miltiden med
1 minut per km
Att man kan bli bättre och bättre även om man inte är så ung verkar klart. En fråga som ligger lite mellan raderna i tråden är ju vilka utvecklingsmöjligheterna är. Själv har jag under mitt första år som motionslöpare minskat miltiden med
1 minut per km
Quote from Funbeat user on 17 October 2009, 20:53Ja, det är väl eg. uppenbart, men när några andra påpekat det gör jag det också. Kan knappast påstå att jag var "otränad" när jag gjorde 22min i början av min löparkarriär. Har alltid varit aktiv genom min ungdom med fotboll, tennis, bordtennis även om de
Ja, det är väl eg. uppenbart, men när några andra påpekat det gör jag det också. Kan knappast påstå att jag var "otränad" när jag gjorde 22min i början av min löparkarriär. Har alltid varit aktiv genom min ungdom med fotboll, tennis, bordtennis även om de
Quote from Funbeat user on 17 October 2009, 21:4623:50 idag på en ganska flack femma. Ben som bensinpumpar men det kommer fler tillfällen 🙂 Jag är fortfarande ung (V)
23:50 idag på en ganska flack femma. Ben som bensinpumpar men det kommer fler tillfällen 🙂 Jag är fortfarande ung (V)
Quote from Funbeat user on 17 October 2009, 22:09Men det är inte jag Mikael...övre medelåldern typ hehe...å gjorde första femman på 27.02 i Vinterutmaningen å sen 26.32 den andra. Ändå roligt att läsa om allas försök att förbättra sig och om träningen som man skall genomlida etc,etc...Olika inriktningar
Men det är inte jag Mikael...övre medelåldern typ hehe...å gjorde första femman på 27.02 i Vinterutmaningen å sen 26.32 den andra. Ändå roligt att läsa om allas försök att förbättra sig och om träningen som man skall genomlida etc,etc...Olika inriktningar
Quote from Funbeat user on 17 October 2009, 23:51Hej Susse.
Började 1979 med Lilla Lidingöloppet. 3 km tror jag att det var. Sprang 100 km 2007, så det har tagit ett par år.
Om du menar tider...ja du, inte går det fort. Men det är tjusningen med löpning. Man håller på för att det är roligt. (t+)
Om
Hej Susse.
Började 1979 med Lilla Lidingöloppet. 3 km tror jag att det var. Sprang 100 km 2007, så det har tagit ett par år.
Om du menar tider...ja du, inte går det fort. Men det är tjusningen med löpning. Man håller på för att det är roligt. (t+)
Om
Quote from Funbeat user on 18 October 2009, 10:33En mil vill jag klara så småninm och sen en till osv.
En mil vill jag klara så småninm och sen en till osv.
Quote from Funbeat user on 18 October 2009, 10:54För mig var det stora steget att kunna springa 3 km (skulle vi kunna när vi gjorde lumpen). Hemligheten visade sig vara att inte rusa iväg för fort i början, då blev man tokanfådd och fick gå.
När 3 km funkade, visade det sig vara en "baggis" att jogga 1
För mig var det stora steget att kunna springa 3 km (skulle vi kunna när vi gjorde lumpen). Hemligheten visade sig vara att inte rusa iväg för fort i början, då blev man tokanfådd och fick gå.
När 3 km funkade, visade det sig vara en "baggis" att jogga 1
Quote from Funbeat user on 18 October 2009, 14:11Jag har aldrig löptränat tidigare så när jag började jogga 5 km så tog detsin lilla tid.. men nu springer jag lite fortare än min sambo på 5 km 😉 har väl lite storhetsvansinniga tankar på att komma ner på 20 min men får väl se om jag vill lägga den möda
Jag har aldrig löptränat tidigare så när jag började jogga 5 km så tog detsin lilla tid.. men nu springer jag lite fortare än min sambo på 5 km 😉 har väl lite storhetsvansinniga tankar på att komma ner på 20 min men får väl se om jag vill lägga den möda