Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 14:04Innan jag "lärde" mig jogga kom jag väl ca 200 m innan jag var närmast död. För ca 20 år sedan följde jag med en kompis ut i ett träningsspår. Han hävdade att han skulle lära mig att jogga. Han gick och jag joggade, vi pratade hela tiden och trot om ni vi
Innan jag "lärde" mig jogga kom jag väl ca 200 m innan jag var närmast död. För ca 20 år sedan följde jag med en kompis ut i ett träningsspår. Han hävdade att han skulle lära mig att jogga. Han gick och jag joggade, vi pratade hela tiden och trot om ni vi
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 19:59Men som nybörjare springer man inte 5km? Eller orkar man verkligen det? Jag är nybörjare och orkar inte springa konstant 5 km. Jag springer i en rejält kuperad bana och varje uppför går jag snabbt uppför... får fruktansvärt ont i benen ibland också, men k
Men som nybörjare springer man inte 5km? Eller orkar man verkligen det? Jag är nybörjare och orkar inte springa konstant 5 km. Jag springer i en rejält kuperad bana och varje uppför går jag snabbt uppför... får fruktansvärt ont i benen ibland också, men k
Quote from Catharina Brattlin on 19 October 2009, 20:39Nej, inte om Du är totalt nybörjare på träning öht. Då tror jag väldigt få personer klarar 5 km.
Men, Du kan vara vältränad i annat som kräver kondition och benstyrka, MEN nybörjare i löpning och greja en halvmil. Det är fullt genomförbart.
Nej, inte om Du är totalt nybörjare på träning öht. Då tror jag väldigt få personer klarar 5 km.
Men, Du kan vara vältränad i annat som kräver kondition och benstyrka, MEN nybörjare i löpning och greja en halvmil. Det är fullt genomförbart.
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 22:41Började springa/löpa/jogga mer regelbundet och målmedvetet förra hösten.
Under september 2008 hade jag min första (nånsin) sammanhängande 5km tur på slät grusväg
37:13 stannade klockan på.Sedan har jag bara ökat längden och kapat tiden.
Göteborgsvarve
Började springa/löpa/jogga mer regelbundet och målmedvetet förra hösten.
Under september 2008 hade jag min första (nånsin) sammanhängande 5km tur på slät grusväg
37:13 stannade klockan på.
Sedan har jag bara ökat längden och kapat tiden.
Göteborgsvarve
Quote from Funbeat user on 27 October 2009, 20:35I Slutet på Maj 2008 sprang jag vårruset 5k på 35:22. Då gav jag exakt allt jag hade och var död i en vecka efteråt. (hade springit drygt 2månader) 2009 i slutet på juni sprang jag 5k på 21:33. Ska blir spännande att se hur snabbt det går nästa år 😀
I Slutet på Maj 2008 sprang jag vårruset 5k på 35:22. Då gav jag exakt allt jag hade och var död i en vecka efteråt. (hade springit drygt 2månader) 2009 i slutet på juni sprang jag 5k på 21:33. Ska blir spännande att se hur snabbt det går nästa år 😀
Quote from Funbeat user on 27 October 2009, 20:58Bra jobbat!
Bra jobbat!
Quote from Funbeat user on 27 October 2009, 21:23Heja på Linda....vilken kanonutveckling..??!!
Sen tror jag att jag har en myche förstående data-antinörd-kompis ref det tidigare inslaget...hehehe. (Men kan han lägga in det så måste han ju vara typ...super-nörd.);););)
Heja på Linda....vilken kanonutveckling..??!!
Sen tror jag att jag har en myche förstående data-antinörd-kompis ref det tidigare inslaget...hehehe. (Men kan han lägga in det så måste han ju vara typ...super-nörd.);););)
Quote from Funbeat user on 27 October 2009, 23:06Och så måste ju surtants-LM komma med sitt vanliga tykinlägg:
Vårruset (i Sthlm) är 4,85 km.(och jag sprang det första gången 1993 på exakt 35 minuter och var överlycklig för att jag sprungit hela vägen utan att gå ett enda steg, men så trodde jag ocks
Och så måste ju surtants-LM komma med sitt vanliga tykinlägg:
Vårruset (i Sthlm) är 4,85 km.
(och jag sprang det första gången 1993 på exakt 35 minuter och var överlycklig för att jag sprungit hela vägen utan att gå ett enda steg, men så trodde jag ocks
Quote from Funbeat user on 27 October 2009, 23:39Tror att jag sprang på en bit över 30 min när jag första gången gav mig på att jogga 5 km i ett sträck. Det var 2005 tror jag. Mitt senaste PB på sträckan satte jag i september i år och det är 22:19.
Kan väl tillägga att det är först senaste 1-2 åren som
Tror att jag sprang på en bit över 30 min när jag första gången gav mig på att jogga 5 km i ett sträck. Det var 2005 tror jag. Mitt senaste PB på sträckan satte jag i september i år och det är 22:19.
Kan väl tillägga att det är först senaste 1-2 åren som
Quote from Funbeat user on 28 October 2009, 07:40Lena, Jag sprang VR i sundsvall och Uppsala .-)
Lena, Jag sprang VR i sundsvall och Uppsala .-)