Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 14:04Innan jag "lärde" mig jogga kom jag väl ca 200 m innan jag var närmast död. För ca 20 år sedan följde jag med en kompis ut i ett träningsspår. Han hävdade att han skulle lära mig att jogga. Han gick och jag joggade, vi pratade hela tiden och trot om ni vi
Innan jag "lärde" mig jogga kom jag väl ca 200 m innan jag var närmast död. För ca 20 år sedan följde jag med en kompis ut i ett träningsspår. Han hävdade att han skulle lära mig att jogga. Han gick och jag joggade, vi pratade hela tiden och trot om ni vi
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 19:59Men som nybörjare springer man inte 5km? Eller orkar man verkligen det? Jag är nybörjare och orkar inte springa konstant 5 km. Jag springer i en rejält kuperad bana och varje uppför går jag snabbt uppför... får fruktansvärt ont i benen ibland också, men k
Men som nybörjare springer man inte 5km? Eller orkar man verkligen det? Jag är nybörjare och orkar inte springa konstant 5 km. Jag springer i en rejält kuperad bana och varje uppför går jag snabbt uppför... får fruktansvärt ont i benen ibland också, men k
Quote from Catharina Brattlin on 19 October 2009, 20:39Nej, inte om Du är totalt nybörjare på träning öht. Då tror jag väldigt få personer klarar 5 km.
Men, Du kan vara vältränad i annat som kräver kondition och benstyrka, MEN nybörjare i löpning och greja en halvmil. Det är fullt genomförbart.
Nej, inte om Du är totalt nybörjare på träning öht. Då tror jag väldigt få personer klarar 5 km.
Men, Du kan vara vältränad i annat som kräver kondition och benstyrka, MEN nybörjare i löpning och greja en halvmil. Det är fullt genomförbart.
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 22:41Började springa/löpa/jogga mer regelbundet och målmedvetet förra hösten.
Under september 2008 hade jag min första (nånsin) sammanhängande 5km tur på slät grusväg
37:13 stannade klockan på.Sedan har jag bara ökat längden och kapat tiden.
Göteborgsvarve