Quote from Funbeat user on 9 April 2010, 16:05Man behöver tydligen inte gå så långt som till barfotalöpningsgruppen för att få nyanserade och objektiva svar.
Man behöver tydligen inte gå så långt som till barfotalöpningsgruppen för att få nyanserade och objektiva svar.
Quote from Funbeat user on 9 April 2010, 16:14Stig reciterar urkunderna på det sätt som är vanligt inom många religiösa församlingar. (Se mitt inlägg 2 inlägg ovan Stigs.)
Stig reciterar urkunderna på det sätt som är vanligt inom många religiösa församlingar. (Se mitt inlägg 2 inlägg ovan Stigs.)
Quote from Catharina Brattlin on 9 April 2010, 16:23Stig, en sanning med modifikation.
Jag fick både plantar fasciit och framfotssmärtor på ovanfoten efter att ha börjat springa barfota på löpband (väldigt långsam ökning) och snöns framtvingande framfotsisättning.
Hur kommer det sig då?
Stig, en sanning med modifikation.
Jag fick både plantar fasciit och framfotssmärtor på ovanfoten efter att ha börjat springa barfota på löpband (väldigt långsam ökning) och snöns framtvingande framfotsisättning.
Hur kommer det sig då?
Quote from Funbeat user on 9 April 2010, 17:13Är väl enklast att tänka på att sätta ner foten rätt under sig och inte framför så ger det sig. Svårt att smacka i hälen då. Själv har jag mer mittfottsisättning nu när jag slappnat av och slutat fokusera på framfotandet som jag gjorde i början. Hade jag
Är väl enklast att tänka på att sätta ner foten rätt under sig och inte framför så ger det sig. Svårt att smacka i hälen då. Själv har jag mer mittfottsisättning nu när jag slappnat av och slutat fokusera på framfotandet som jag gjorde i början. Hade jag
Quote from Funbeat user on 9 April 2010, 19:51Jag bara slappnar av i fotleden och sätter ner foten under mig. Då landar inte hälen först - och det sker av sig själv utan min inverkan. Vilsamt att slippa spänna fotleden.
Jag bara slappnar av i fotleden och sätter ner foten under mig. Då landar inte hälen först - och det sker av sig själv utan min inverkan. Vilsamt att slippa spänna fotleden.
Quote from Funbeat user on 9 April 2010, 19:58Sylvia: förmodligen överbelastning. Du behöver inte springa enbart för att få överbelastning, det är allt du gör i livet som spelar in.
Så kombinationen snö plus barfota kanske inte var optimalt just då.
Vissa människor kommer antagligen att klara av hä
Sylvia: förmodligen överbelastning. Du behöver inte springa enbart för att få överbelastning, det är allt du gör i livet som spelar in.
Så kombinationen snö plus barfota kanske inte var optimalt just då.
Vissa människor kommer antagligen att klara av hä
Quote from Funbeat user on 9 April 2010, 20:05Peter: att springa på tå har nog aldrig varit aktuellt, utom för baletten. Man landar på framfoten och inte på hälen. Man låter foten fjädra och ta upp all rörelseenergi från kroppen innan hälen träffar underlaget. Man minskar alltså den plötsliga inbroms
Peter: att springa på tå har nog aldrig varit aktuellt, utom för baletten. Man landar på framfoten och inte på hälen. Man låter foten fjädra och ta upp all rörelseenergi från kroppen innan hälen träffar underlaget. Man minskar alltså den plötsliga inbroms
Quote from Catharina Brattlin on 9 April 2010, 20:05Stig, det argumentet köper jag rakt av. 🙂
Har ett väldigt rörligt jobb, har svårt att sitta still och använder apostlahästarna så mycket det bara är möjligt i vardagen, så min vardag ihop med barfotalöpning och snölöpning bidrog kanske?
Alltså, jag fi
Stig, det argumentet köper jag rakt av. 🙂
Har ett väldigt rörligt jobb, har svårt att sitta still och använder apostlahästarna så mycket det bara är möjligt i vardagen, så min vardag ihop med barfotalöpning och snölöpning bidrog kanske?
Alltså, jag fi
Quote from Funbeat user on 9 April 2010, 20:09Jag fick problem av att gå för mycket i för dåliga och hårda skor. Fotvalven föll ihop och fick knäproblem.
Men sådant sker inte över en natt, tog säkert många år innan jag insåg detta.
Kombinationen löpning och gång över lång tid ger skador. Kroppen ha
Jag fick problem av att gå för mycket i för dåliga och hårda skor. Fotvalven föll ihop och fick knäproblem.
Men sådant sker inte över en natt, tog säkert många år innan jag insåg detta.
Kombinationen löpning och gång över lång tid ger skador. Kroppen ha
Quote from Funbeat user on 9 April 2010, 20:14Ofta är man väldigt försiktig och noga när det gäller löpningen, men kan slarva i övrigt. Jag var kanonbra i min tidigare strulande fot men sprang i affärer en hel dag i "skitskor" och fick ont igen. Inte primärt av löpningen alltså. Många bäckar små....
Ofta är man väldigt försiktig och noga när det gäller löpningen, men kan slarva i övrigt. Jag var kanonbra i min tidigare strulande fot men sprang i affärer en hel dag i "skitskor" och fick ont igen. Inte primärt av löpningen alltså. Många bäckar små....