Quote from Funbeat user on 9 April 2010, 20:59Det går 168 timmar på en vecka, 3 av dem man kanske löptränar. Resten av tiden, tja sitta, gå, ligga.
Oftast har man de bästa skorna för de 3 timmarna av löpning.Jag har insett att hälisättning inte fungerar för mig. Orientering kräver också framfotsisä
Det går 168 timmar på en vecka, 3 av dem man kanske löptränar. Resten av tiden, tja sitta, gå, ligga.
Oftast har man de bästa skorna för de 3 timmarna av löpning.
Jag har insett att hälisättning inte fungerar för mig. Orientering kräver också framfotsisä
Quote from Funbeat user on 10 April 2010, 00:03Om man strävar efter att landa på framfoten, så har man väldigt stor risk att få problem. Skälet är att det leder till att man omedvetet spänner vaden för att vinkla ned fotbladet, och då landar man med spänd vad, vilket ökar belastning på underben och fo
Om man strävar efter att landa på framfoten, så har man väldigt stor risk att få problem. Skälet är att det leder till att man omedvetet spänner vaden för att vinkla ned fotbladet, och då landar man med spänd vad, vilket ökar belastning på underben och fo
Quote from Funbeat user on 10 April 2010, 06:45precis det jag försökte förklara att jag gjorde fel, med mitt inlägg Klas.
precis det jag försökte förklara att jag gjorde fel, med mitt inlägg Klas.
Quote from Funbeat user on 10 April 2010, 09:57Det kanske är värt att tillägga att man faktiskt kan landa nära kroppen och landa på hälen, om man lyfter upp fotbladet lite. Jag har sett många videoanalyser, och väldigt många som tror att de landar på framfoten landar faktiskt på hälen, därför att de i
Det kanske är värt att tillägga att man faktiskt kan landa nära kroppen och landa på hälen, om man lyfter upp fotbladet lite. Jag har sett många videoanalyser, och väldigt många som tror att de landar på framfoten landar faktiskt på hälen, därför att de i
Quote from Funbeat user on 10 April 2010, 10:25Robert, det värsta är förstås som du skriver att aktivt undvika att sätta i hälen. Det kräver väldigt mycket överspänning av vaden.
Men, det räcker inte med den insikten. Även om man bara tänker att jag ska landa på framfoten och sedan låta hälen komma i
Robert, det värsta är förstås som du skriver att aktivt undvika att sätta i hälen. Det kräver väldigt mycket överspänning av vaden.
Men, det räcker inte med den insikten. Även om man bara tänker att jag ska landa på framfoten och sedan låta hälen komma i
Quote from Funbeat user on 10 April 2010, 10:30Tack Klas 😀
Tack Klas 😀
Quote from Funbeat user on 10 April 2010, 11:03Klas: Idealet måste väl vara att landa på framfoten när foten är på väg bakåt. Förstårdu vad jag menar? Då borde det vara minst retardation och ansträngning... Eller tänker jag fel. vet inte om det går att springa så ens...
Klas: Idealet måste väl vara att landa på framfoten när foten är på väg bakåt. Förstårdu vad jag menar? Då borde det vara minst retardation och ansträngning... Eller tänker jag fel. vet inte om det går att springa så ens...
Quote from Funbeat user on 10 April 2010, 11:58Robert, för att kunna landa nära kroppen, så måste låta benet sjunka ned, och då rör sig foten bakåt relativt kroppen.
Dock är det en myt att man måste tänka på att dra foten bakåt för att den ska vara stilla relativt marken. Även med dålig teknik, så s
Robert, för att kunna landa nära kroppen, så måste låta benet sjunka ned, och då rör sig foten bakåt relativt kroppen.
Dock är det en myt att man måste tänka på att dra foten bakåt för att den ska vara stilla relativt marken. Även med dålig teknik, så s
Quote from Funbeat user on 10 April 2010, 12:14Den här filmen visar skillnaden mellan att landa långt framför kroppen och landa nära kroppen.
http://www.youtube.com/watch?v=Y2wKcf-m3uM
Den här filmen visar skillnaden mellan att landa långt framför kroppen och landa nära kroppen.
Quote from Funbeat user on 10 April 2010, 12:23Klas: Har löphastigheten något att göra med fotisättningen eller handlar det endast om stegfrekvensen? Min egen erfarenhet är att ju snabbare jag springer, desto längre fram på foten springer jag - utan att anstränga mig eller tänka på det.
Klas: Har löphastigheten något att göra med fotisättningen eller handlar det endast om stegfrekvensen? Min egen erfarenhet är att ju snabbare jag springer, desto längre fram på foten springer jag - utan att anstränga mig eller tänka på det.