Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFramfotslöpare?
You need to log in to create posts and topics.

Artikel i SVT ang löpning.
http://svt.se/2.22620/1.1963696/mot_varen_med_vassat_lopsteg

Och jag har lyckats trampa på spik på vägen som trängt igenom sulan på mina Asics. Så skor är ingen garanti mot vassa föremål.

Jag blir fortfarande förvirrad så fort någon barfotalöpare uttalar sig. Springer ni med eller utan något på fötterna? Om jag sprang "barfota" med nån milimeter platt gummi under sulan skulle inte jag heller vara så rädd för vassa föremål på asfalten. Nudi

Någon utpräglad ute-barfota-löpare kommer jag i alla fall aldrig bli. Filar bort förhårdnader under fötterna så snart dom hotar med att dyka upp så jag skulle aldrig bli härdad om fötterna. (#)

Fia-Lotta: Asfalten filar också bort förhårdnader. Mina fötter har aldrig varit så mjuka som i slutet på förra sommaren. Huden på fotsulorna blir inte hårdare, bara tjockare.

Blir det inte en sådan där ful "sorgkant" runt hälarna? Det ser så himla äckligt ut tycker jag när man går över till öppna skor. (fjantigt kanske....)

Det kan jag ärligt talat inte svara på, den hade jag nämligen redan innan. Å andra sidan är ju den i de flesta fall bara död hud så det borde bara vara att slipa bort den. Det jag pratar om är den delen som kommer i kontakt med marken och där blir löppass

Ja det har du ju rätt i iofs. 🙂