Quote from Funbeat user on 19 June 2010, 09:44Jo jag kan i viss mån hålla med. Men man skulle ju inte säga detsamma om golf eller utförsåkning till exempel. Där är det naturligt att man tar lektioner från en kunnig lärare.
I löpning har det varit så att man bara börjar springa och får man ett kasst
Jo jag kan i viss mån hålla med. Men man skulle ju inte säga detsamma om golf eller utförsåkning till exempel. Där är det naturligt att man tar lektioner från en kunnig lärare.
I löpning har det varit så att man bara börjar springa och får man ett kasst
Quote from Funbeat user on 19 June 2010, 09:55Litet snabbt svar.
Golf - handikapp 6 har jag haft.
Lektioner.
Noll.Träffade en 87 årig golfare med 7 i handikapp vid denna ålder,
Han sa:
Ställ dig bekvämt,
titta på bollen,
fatta klubban bekvämt,
titta på bollen,
klipp till den mjukt och avslappnat.
Litet snabbt svar.
Golf - handikapp 6 har jag haft.
Lektioner.
Noll.
Träffade en 87 årig golfare med 7 i handikapp vid denna ålder,
Han sa:
Ställ dig bekvämt,
titta på bollen,
fatta klubban bekvämt,
titta på bollen,
klipp till den mjukt och avslappnat.
Quote from Funbeat user on 19 June 2010, 10:27Kan ju vara så att du är en av naturbegåvningarna K-G :-). Jag kan säga att jag själv var det definitivt inte. Eller i alla fall inte efter ca 10 års uppehåll av i stort sett all fysisk träning.
Jag har utvecklat ett visst öga och intresse för löpteknik,
Kan ju vara så att du är en av naturbegåvningarna K-G :-). Jag kan säga att jag själv var det definitivt inte. Eller i alla fall inte efter ca 10 års uppehåll av i stort sett all fysisk träning.
Jag har utvecklat ett visst öga och intresse för löpteknik,
Quote from Funbeat user on 19 June 2010, 11:35intresserade av löpning ja, men majoriteten springer ju bara som ett nödvändigt ont.
skrev du Anders.Hoppas att du har fel, men kanske det är så numera.
Dock inte min uppfattning.När jag började med långa sträckor ( Anders - jag är raka motsatsen till
intresserade av löpning ja, men majoriteten springer ju bara som ett nödvändigt ont.
skrev du Anders.
Hoppas att du har fel, men kanske det är så numera.
Dock inte min uppfattning.
När jag började med långa sträckor ( Anders - jag är raka motsatsen till
Quote from Funbeat user on 19 June 2010, 12:05Jo jag hoppas också att jag har fel angående den punkten. Jag kan inte påstå att jag har väl underbyggd statistik :-), utan det är mer en känsla jag fått av personliga erfarenheter och i viss mån media. Jag får oftare höra att löpning är dj*vulskt tråkigt
Jo jag hoppas också att jag har fel angående den punkten. Jag kan inte påstå att jag har väl underbyggd statistik :-), utan det är mer en känsla jag fått av personliga erfarenheter och i viss mån media. Jag får oftare höra att löpning är dj*vulskt tråkigt
Quote from Funbeat user on 19 June 2010, 12:33Kanske fokusera på att framhålla alla positiva bitar i att röra på sig.
Det görs vet jag,
men mycket mer fokus läggs på den ena "jättebra" saken efter den andra +
en mängd varningar vad gäller en massa annat.Jag tillhör dem som fokuserar på att vara o
Kanske fokusera på att framhålla alla positiva bitar i att röra på sig.
Det görs vet jag,
men mycket mer fokus läggs på den ena "jättebra" saken efter den andra +
en mängd varningar vad gäller en massa annat.
Jag tillhör dem som fokuserar på att vara o
Quote from Funbeat user on 20 June 2010, 15:19Artikel om barfotalöpning i nya numret av Idrott & Kunskap!
Artikel om barfotalöpning i nya numret av Idrott & Kunskap!
Quote from Funbeat user on 20 June 2010, 20:02LÄNKA!
LÄNKA!
Quote from Funbeat user on 20 June 2010, 21:23De publicerar bara vissa saker öppet på nätet, tror inte jag kan hitta nån länk. Rekommenderar prenumeration ...
De publicerar bara vissa saker öppet på nätet, tror inte jag kan hitta nån länk. Rekommenderar prenumeration ...
Quote from Funbeat user on 20 June 2010, 23:03Själv tycker jag att en blandning mellan den två tillvägagångssätten (grotta ner sig helt i detaljer vs. känna efter) funkar bäst, iaf för mig är kanske bäst att lägga till.
Håller helt med att det finns mkt att hämta i att jobba och förfina löpsteget. S
Själv tycker jag att en blandning mellan den två tillvägagångssätten (grotta ner sig helt i detaljer vs. känna efter) funkar bäst, iaf för mig är kanske bäst att lägga till.
Håller helt med att det finns mkt att hämta i att jobba och förfina löpsteget. S