Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 14:33Håkan, jag är inte ute efter kraft i steget, jag är ute efter ett lätt och avslappnat steg, alltså så energisnålt som möjligt. Allt vad frånskjut heter försöker jag undvika, det är i min mening bättre att lyfta foten än att trycka den bakåt.
Håkan, jag är inte ute efter kraft i steget, jag är ute efter ett lätt och avslappnat steg, alltså så energisnålt som möjligt. Allt vad frånskjut heter försöker jag undvika, det är i min mening bättre att lyfta foten än att trycka den bakåt.
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 14:48Jag var en barfotagosse för länge sedan.
Då fanns inte mycket asfalt, däremot grusvägar.
Vad jag minns låg det inte en massa stenar på dem.Om man som jag gillar barfota ( har hela livet levt barfota till max. ) så har jag tidigare ej ens reflekterat öve
Jag var en barfotagosse för länge sedan.
Då fanns inte mycket asfalt, däremot grusvägar.
Vad jag minns låg det inte en massa stenar på dem.
Om man som jag gillar barfota ( har hela livet levt barfota till max. ) så har jag tidigare ej ens reflekterat öve
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 14:51I min löparvärld är spänst ännu en tid en avgörande faktor och den som driver mig framåt. Löpning är väl ändå ett antal hopp från ena benet till det andra.
Min barfotalöpning på gräs har varit långt ifrån bekymmersfri. Det har varit en lång tillvänjning
I min löparvärld är spänst ännu en tid en avgörande faktor och den som driver mig framåt. Löpning är väl ändå ett antal hopp från ena benet till det andra.
Min barfotalöpning på gräs har varit långt ifrån bekymmersfri. Det har varit en lång tillvänjning
Quote from Catharina Brattlin on 21 June 2010, 14:51Olle, "Träningsvärk och spänningar i vaderna är ett typiskt exempel, något som jag aldrig haft om jag får skryta lite."
Klart Du ska få skryta lite! 🙂
Och, om jag ska se nåt positivt i det hela - efter ett drygt halvårs gnällande - så är det att jag ä
Olle, "Träningsvärk och spänningar i vaderna är ett typiskt exempel, något som jag aldrig haft om jag får skryta lite."
Klart Du ska få skryta lite! 🙂
Och, om jag ska se nåt positivt i det hela - efter ett drygt halvårs gnällande - så är det att jag ä
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 14:51K-G, du får absolut kalla dig precis vad du vill. Att jag vill klara av tuffa underlag är som sagt bara en personlig grej, jag har fått för mig att jag blir en bättre löpare av det.
K-G, du får absolut kalla dig precis vad du vill. Att jag vill klara av tuffa underlag är som sagt bara en personlig grej, jag har fått för mig att jag blir en bättre löpare av det.
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 14:57Håkan, förlåt att jag säger det här, men det där låter som ett typexempel på varför jag tjatar om hårda och sträva underlag. Fotsulorna går oftast sönder innan du har sönder något annat. Sedan håller jag med om att spänst är viktigt, det är mitt mål också
Håkan, förlåt att jag säger det här, men det där låter som ett typexempel på varför jag tjatar om hårda och sträva underlag. Fotsulorna går oftast sönder innan du har sönder något annat. Sedan håller jag med om att spänst är viktigt, det är mitt mål också
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 15:37Gäller att skilja på syftena här. Barfotalöpning för att träna och bli en snabbare och/eller mer skaderesistent tävlingslöpare med ett bättre löpsteg, eller barfotalöpning för barfotalöpandets skull.
Barfotalöpning som träningsform har man använt länge i
Gäller att skilja på syftena här. Barfotalöpning för att träna och bli en snabbare och/eller mer skaderesistent tävlingslöpare med ett bättre löpsteg, eller barfotalöpning för barfotalöpandets skull.
Barfotalöpning som träningsform har man använt länge i
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 16:15Jaha, då lämnar jag in. Den här tråden ,så som den utvecklats, borde vara i barfotalöpningsgruppen. Jag ser att det finns en sån här. Inget för mig; jag tillhör din förstnämnda kategori, Anders.
Jaha, då lämnar jag in. Den här tråden ,så som den utvecklats, borde vara i barfotalöpningsgruppen. Jag ser att det finns en sån här. Inget för mig; jag tillhör din förstnämnda kategori, Anders.
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 16:45Jag gillar att lära mig av allas erfarenheter, oavsett vilket fack de stoppat sig själva i 🙂
Vore synd om naturlig löpteknik drabbas av associationen att det är något konstigt och bara är något för de som springer barfota jämt. Det hela försvåras en de
Jag gillar att lära mig av allas erfarenheter, oavsett vilket fack de stoppat sig själva i 🙂
Vore synd om naturlig löpteknik drabbas av associationen att det är något konstigt och bara är något för de som springer barfota jämt. Det hela försvåras en de
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 16:58Anders: Får hoppas du dyker upp på något tisdagspass i framtiden och ger oss ett par tips på enkla övningar för att förbättra löpsteget 🙂
Anders: Får hoppas du dyker upp på något tisdagspass i framtiden och ger oss ett par tips på enkla övningar för att förbättra löpsteget 🙂