Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Men Olle då! Ändå fick jag springa både långt och på asfalt första vändan 😉

Micke, ja, du ska härdas! Allvarligt talat blev det inte bra det där. Har som sagt underskattat hur pass mycket "tuffare" jag blivit sedan jag började själv. Trodde inte det skulle vara något problem men jag hade fel.

Sylvia, som jag ser det så är just i

Micke/Olle: körde ni int på Skogsvallen? Tartan är ju störtskönt för fossingarna :-), och plant och fint är det. Tycker det är schysst att köra nybörjarpass på. Verkar krylla av barfotatalibaner i Luleå! hehe....

Olle:

Så farligt var det ändå inte. Det kändes aldrig "fel" när vi sprang, däremot så kände jag att det var nog då jag började bli så pass trött i underbenen att jag fick springa och spänna mig för att klara tekniken.

Det har ju inte varit så att jag in

Anders:

Vi körde först ett varv runt frisbeegolfbanan vid Porsöhallen (gångvägen). Insåg dock att jag inte skulle klara ett varv till på asfalt (varje är 1,5km), så vi begav oss till konstgräsplan och körde ungefär lika långt där.

Sist vi körde så blev

Olle, det kan jag inte säga emot Dig. Att jag harvade på för egen maskin utan några som helst instruktioner om avslappnade fötter/underben samt rädsla för underlaget - hur man nu råder bot på det? Där håller jag helt med Dig.

Men, återigen så, jag tycker

Kan vara så. Kan också vara så att du slutade vara rädd när du tog på dig snutteskorna. 😉 Att sluta vara rädd för underlaget är svårare, jag experimenterar med det själv för tillfället, sommarens stora projekt är att är att lära mig springa avslappnat på

Snutteskorna!! 😀

Men, håll med om att det här att spänna sig onödigt mycket pga att man är rädd för underlaget är en sak som inte tas upp i såna här diskussioner. Inte vad jag har sett iaf. Man säger bara "slappna av" men hur lätt är det?? Egentligen.

Barfota på gräs är mycket bra för löpsteget och styrkan i fötterna och underbenen. Springer själv på golfbanor tidiga mornar. Tycker att barfotalöpningen hjälper mig tillbaka till ett naturligare och spänstigare steg.

Men att springa på grus, det låter o

Visst, på ett sätt kan det vara bra att börja "mjukt" men problemet är att du kan springa i princip hur som helst på en gräsmatta utan att det gör det minsta ont. Håller med om att det är svårt att visa hur man ska göra för att slappna av men det är därem