Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

jag har inte varit ute med 1 sek intervall, återkommer med rapport.

Hej, har ganska nyligen laddat ner appen. Jättekul att det fanns en app för funbeat (man tackar och bockar) eftersom jag brukar använda funbeat för att bl.a. spara mina motionspass. Har också testat gratisappen runkeeper. Funbeat kanske kan snegla lite på

Tack för tipset Anders. Föredömligt bra förklarat dessutom.

Jag har varit ute en liten runda med 1sekundsintervaller inställt. Sträckan stämmer bättre och det ser inte längre ut som jag springer rakt genom hus. Har dock inte haft möjlighet att testa den runda som blev helt fel, det blir först till påsk jag kan det

@ Olle
Jag har vad jag förstår senaste versionen 0.9.25
Telefonen som jag använder är en Samsung Galaxy S

Mitt problem är att appen hänger sig när jag trycker på sparar och detta problem har varit sen första testversionen och oxå det enda problem jag haf

Rapport från dagens träning med 1 sek intervall och mellanfiltrering på en HTC Desire S

Från att sick-sackat genom närområdet med 5 sek intervall så blev det mycket bättre. Sprang först en uppvärmning och då följde signalen mig med några meters fel enlig

Janne; har du testat att köra en annan GPS-app parallellt med Funbeat-appen, för att se om problemet är i Funbeat-appen eller i GPS-chipet?

För att inte riskera att RAM-minnet blir fullt så att någon app slängs ut så rekomenderar jag GPSLogger, det enda

Ja det där med 1 s gjorde verkligen skillnad. Nu funkar det bra! Jag har iofs bara testat en runda. Efter 1 km kom jag på att jag hade glömt att ställa om från 10 s till 1 s. Om man tittar på gps-noggrannheten före och efter så är den markant bättre. Med

Har ni någon känsla för hur hårt 1 sek-inställningen slår på batteritiden?

Jag hade hört att det var opraktiskt på långa rundor, jag har dock använt det på en 3timmars tur med 1sek och min känsla var att batteriet var inte påverkad särskilt mycket alls.
Körde med Xperia arc