Quote from Funbeat user on 30 March 2012, 07:42Det går ju åt en del cpu-cykler för att starta/stoppa/rita om status osv, så nyttan med att stänga av kretsen i någon sekund känns lite tveksam.
Det går ju åt en del cpu-cykler för att starta/stoppa/rita om status osv, så nyttan med att stänga av kretsen i någon sekund känns lite tveksam.
Quote from Funbeat user on 30 March 2012, 11:51@Anders
Skall testa detta, borde bli ganska exakta rundo då.
@Anders
Skall testa detta, borde bli ganska exakta rundo då.
Quote from Funbeat user on 30 March 2012, 22:42Laddade hem Gps logger till telefonen för att verkligen jämföra lite olika appar.
Var ute en liten runda med en inlånad hund och hade Funbeat-appen, Endomondo och GPS logger igång samtidigt 🙂
Kom på efter ett tag att jag hade autopaus på Endomondo-appen
Laddade hem Gps logger till telefonen för att verkligen jämföra lite olika appar.
Var ute en liten runda med en inlånad hund och hade Funbeat-appen, Endomondo och GPS logger igång samtidigt 🙂
Kom på efter ett tag att jag hade autopaus på Endomondo-appen
Quote from Funbeat user on 31 March 2012, 14:53Jag testade 1 sek-inställningen idag. Jämförde med Garmin FR 305. Båda fick rulla på från start till stopp utan vare sig auto- eller manuella pauser.
Det här var ett terrängpass. delvis obanat (sprang med Södertörns OK). Under sådana förhållanden vet jag
Jag testade 1 sek-inställningen idag. Jämförde med Garmin FR 305. Båda fick rulla på från start till stopp utan vare sig auto- eller manuella pauser.
Det här var ett terrängpass. delvis obanat (sprang med Södertörns OK). Under sådana förhållanden vet jag
Quote from Funbeat user on 31 March 2012, 17:47Vilken inställning hade du på Funbeats utjämning? Medel?
Vilken inställning hade du på Funbeats utjämning? Medel?
Quote from Funbeat user on 31 March 2012, 17:51Varenda en Kryssningsmissil och Archer har bättre GPS-koll än de billiga varianterna.
Varenda en Kryssningsmissil och Archer har bättre GPS-koll än de billiga varianterna.
Quote from Funbeat user on 31 March 2012, 18:45Jag hade ingen utjämning på min reggning med Funbeatappen. Alltså GPS-filtrering=ingen.
Jag hade ingen utjämning på min reggning med Funbeatappen. Alltså GPS-filtrering=ingen.
Quote from Funbeat user on 2 April 2012, 22:13Det här med 1sek-registrering funkar inget bra i stan mellan höga hus. Alla störningar från reflexer fångas upp. Jag sprang en sträcka jag vet är 6,5 km. Den blev 7,7 km trots utjämning=mellan. Dock inte så konstigt att förstå när man förstorar upp rundan
Det här med 1sek-registrering funkar inget bra i stan mellan höga hus. Alla störningar från reflexer fångas upp. Jag sprang en sträcka jag vet är 6,5 km. Den blev 7,7 km trots utjämning=mellan. Dock inte så konstigt att förstå när man förstorar upp rundan
Quote from Funbeat user on 3 April 2012, 05:54Om jag förstår rätt så kan vi spela med 2 parametrar:
1) intervall som gps skall pollas, ställs i sekunder
2) filtrering, tex mellan1) ställ den lågt för att varje gps-mätning skall bli så exakt som möjligt
2) jobba med denna för att jämna ut sträckning
Om jag förstår rätt så kan vi spela med 2 parametrar:
1) intervall som gps skall pollas, ställs i sekunder
2) filtrering, tex mellan
1) ställ den lågt för att varje gps-mätning skall bli så exakt som möjligt
2) jobba med denna för att jämna ut sträckning
Quote from Funbeat user on 3 April 2012, 09:44Eventuell smarthet sitter inte i chipet utan i applikationen som har till uppgift att tolka de individuella positionsangivelserna som chipet spottar ut. Garmins Forerunnerklockor har en algoritm som utjämnar ett antal buffrade positioner (en per sekund).
Eventuell smarthet sitter inte i chipet utan i applikationen som har till uppgift att tolka de individuella positionsangivelserna som chipet spottar ut. Garmins Forerunnerklockor har en algoritm som utjämnar ett antal buffrade positioner (en per sekund).