Quote from Christer Berg on 4 April 2012, 10:17pappa blå blev väl oroliga att de skulle bli tvingade att avbryta sitt tappra arbete med att trycka ner mazariner och gräddbakelser.
pappa blå blev väl oroliga att de skulle bli tvingade att avbryta sitt tappra arbete med att trycka ner mazariner och gräddbakelser.
Quote from Funbeat user on 5 April 2012, 08:40Bra jobbat Mikael!
Skumt att appen överestimerar sträckan.
Utjämning bör göra att sträckan blir rakare = kortare än faktiska sträckan.Läste jag inte någonstans att andra appar får samma sträcka kortare gentemot Funbeats?
Jag skall kolla på loggarna jag
Bra jobbat Mikael!
Skumt att appen överestimerar sträckan.
Utjämning bör göra att sträckan blir rakare = kortare än faktiska sträckan.
Läste jag inte någonstans att andra appar får samma sträcka kortare gentemot Funbeats?
Jag skall kolla på loggarna jag
Quote from Funbeat user on 5 April 2012, 10:41OK, jag fortsätter att donera min kropp till vetenskapen. Nytt test under lunchlöpningen igår. Jag använde min Garmin FR305 som referens och ställde in Samsungen på 1s och ingen filtrering samt HTCn på 5s utan filtrering:
BILD:http://www.funbeat.se/photo
OK, jag fortsätter att donera min kropp till vetenskapen. Nytt test under lunchlöpningen igår. Jag använde min Garmin FR305 som referens och ställde in Samsungen på 1s och ingen filtrering samt HTCn på 5s utan filtrering:
Quote from Funbeat user on 6 April 2012, 07:50Det skulle vara intressant att springa en sträcka som är uppmätt med tex. cykel eller bil, dvs. något som inte beror på GPS. Möjligen då om någon råkar sitta på en D-GPS...
När jag var uppe i Hovfjället tog jag en löptur som Funbeat-appen sa var 16.5 km
Det skulle vara intressant att springa en sträcka som är uppmätt med tex. cykel eller bil, dvs. något som inte beror på GPS. Möjligen då om någon råkar sitta på en D-GPS...
När jag var uppe i Hovfjället tog jag en löptur som Funbeat-appen sa var 16.5 km
Quote from Funbeat user on 6 April 2012, 23:38Bilden finns i större format på http://www.gregow.se/dokuwiki/lib/exe/fetch.php?media=gps:oruxmaps_ext_gps_funbeat_int_gps.png
Bilden finns i större format på http://www.gregow.se/dokuwiki/lib/exe/fetch.php?media=gps:oruxmaps_ext_gps_funbeat_int_gps.png
Quote from Funbeat user on 7 April 2012, 12:15Jag har inte läst alla svar men hur går det med utvecklingen? Saknas flera iPhonefunktioner. Tex. syns det att det finns en bifogad bild men det går inte att se den. Det går fortfarande inte att välja utrustning. Någon uppdateringsplan?
Jag har inte läst alla svar men hur går det med utvecklingen? Saknas flera iPhonefunktioner. Tex. syns det att det finns en bifogad bild men det går inte att se den. Det går fortfarande inte att välja utrustning. Någon uppdateringsplan?
Quote from Funbeat user on 7 April 2012, 19:42Jag tycker om appen! Jag gillar att den räknar senaste varvet för sig och inte likt runkeeper som bara håller reda på den genomsnittliga tiden.
När jag ställer in GPS-intervallen på 1sekund så varnar appen och menar att bäst "inspelning" är mellan 5-10s
Jag tycker om appen! Jag gillar att den räknar senaste varvet för sig och inte likt runkeeper som bara håller reda på den genomsnittliga tiden.
När jag ställer in GPS-intervallen på 1sekund så varnar appen och menar att bäst "inspelning" är mellan 5-10s
Quote from Funbeat user on 9 April 2012, 11:08Den "ljuger" inte.
Jag tycker utvecklaren borde ta bort den varningen med tanke på funktionen den är kopplad till.
Vill du ha bästa följsamheten och mindre risk för felaktig loggning vid skogslöpning och stadsmiljö så rekommenderar jag 1 sekund. Springer
Den "ljuger" inte.
Jag tycker utvecklaren borde ta bort den varningen med tanke på funktionen den är kopplad till.
Vill du ha bästa följsamheten och mindre risk för felaktig loggning vid skogslöpning och stadsmiljö så rekommenderar jag 1 sekund. Springer
Quote from Funbeat user on 20 April 2012, 17:47Som tidigare sagts, det finns open source med API-er man kan använda för GPS-hanterandet. Med MyTracks fås positioner för tiondels sekunder. Annars med 1-sekundssampling kan ju positionen slå fel ca +/- 7 meter om man kör 50 km/h.
http://code.google.com
Som tidigare sagts, det finns open source med API-er man kan använda för GPS-hanterandet. Med MyTracks fås positioner för tiondels sekunder. Annars med 1-sekundssampling kan ju positionen slå fel ca +/- 7 meter om man kör 50 km/h.
Quote from Funbeat user on 27 April 2012, 09:32Kan man registrera planerad träning i appen?
Alltså, om jag loggar in på sidan så talar den om för mig direkt att jag ska träna idag, men om jag använder appen och är ute och springer, syncar den med det som är planerat eller går det att få den att göra d
Kan man registrera planerad träning i appen?
Alltså, om jag loggar in på sidan så talar den om för mig direkt att jag ska träna idag, men om jag använder appen och är ute och springer, syncar den med det som är planerat eller går det att få den att göra d