Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har HTC Desire S och srungit några rundor och kolla man på kartan efter löpet så har den reggat rundan lång ifrån där jag sprungit och sträckan blev mer än ca 1 km längre än i verkligheten.
GPS filtrering låg och 5 sek intervall
Tittar man på rundan ser d

Det där var ju ingenting :D. Så här såg min senaste app-fail ut: http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=1397449

Notera att jag joggade långsamt på torra land och befann mig hemma på västkusten.

Om mätpunkterna hoppar omkring ska du nog höja filtreringen. Det är knappast appen som slumpar siffrorna, utan de positionerna är de den får ifrån GPS:en i klockan, med en högre filtrering borde de största avvikelserna rimligen sållas bort bättre.

Jag har även jag fått pass som hoppar kring nåt galet mycket men då pratar vi milsvida hopp. Jag har alltid på högsta gps-mojuttinställningen men jag har antagit att det beror på satteliterna, månen eller tidvattnet inte funbeat-appen.

Själva telefonen kanske hade legat lite närmare till hands.

Det verkar på dessa diskussioner att det bara är funbeat-appen som får dessa värden, har aldrig upplevt detta med Endomondo som jag har haft länge. Tänt gå över till funbeat för att få autouppladdningen men har inte fått en enda riktig runda (bara provat

JAg har tyvärr blivit bitter på appen. Hade stora förhoppningar och jag kräver ändå inte mycket mer än att den kan spela in tid, regga sträckan och att det kommer in automatiskt till Funbeat. Men eftersom appen 7 av 10 ggr hänger sig när jag ska spara har

Ett tips för er alla (liksom jag) som får konstiga tracks; ändra GPS-frekvensen/intervallen till 1 sekund. Appen fungerar på så sätt att den är uppe och får en GPS-fix, senad stänger den ner GPS-chippet i den tiden som du ställt in GPS-frekvensen på i Fun

Bra tips Anders, skall testa detta.
Känns som en konstig variant att stänga av GPs-funktionen på det där sättet.
Frågan är hur andra appar på marknaden gör?

Jättetråkigt att ni har problem med Android-appen.

Janne: Har du hunnit testa att köra en runda med 1 sekunds-intervall inställt?

Franz: Har du uppgraderat till senaste versionen av appen? Vilken telefon har du?