Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatFunBeat med sladd
You need to log in to create posts and topics.

När man flaggar med att man har installerat ett filter mot en viss person, då är det personangrepp.

osv osv.... någon som missade att läsa det?

Såväl "ofta" som "personangrepp" känns obestyrkt.

Jag kan inte mer än ana annat än att David är utkastad på grund av ett generellt ogillande av hans personlighet, att en handfast anledning saknas. Och det om något är störande.
Oavsett vad man anser om Da

Jag ser ingen ändring på tråder. Ca 260 de senaste 5 dagar. Folk med frågor starta sina tråder och få svar från de som är kvar

Som jag skrev så är ett personangrepp när man ger sig på personen istället för åsikten. Jag diskuterade inte huruvida någon blir kränkt eller inte utan just begreppet personangrepp. Hur sen personen reagerar på angreppet är det som avgör om man blir kränk

Kvarstår att definiera vad "ge se på" betyder, annars blir ditt resonemang helt meningslöst.

Att konsekvent påpeka att någon är "kort men stor" = tjock, fet är väl ett bra exempel på ett osakligt argument av typen personangrepp?

Olle kunde ha stängt tråden istället och sagt åt båda att sluta är min uppfattning.
Det är väldigt svårt att se att någon var värre än nån annan i den aktuella tråden.

F.ö. anser jag att folk blir kränkta för ingenting (ofta letar man efter att bli krän

@Åke, "att ge sig på" är "att angripa".

http://www.synonymer.se/?query=angripa
1 anfalla, attackera, överfalla, storma, ge sig på, antasta, ofreda, beivra, straffa; starkt kritisera, kritisera
2 drabba, skada, plåga, oroa, anfäkta, ansätta, inverka skad

Att skriva "Anders lilla" till dig i ett antal inlägg kanske skulle vara att angripa?